Jag - en efterfrågad expert

Jag förstod att mina kunskaper och min erfarenhet skulle bli efterfrågade. Fick ett desperat mejl från en ännu mer desperat LHC-supporter med vädjan om hjälp! Hela Linköping med omnejd skakar i sina grundvalar. Folket är upprört, kritiskt, krävande och frustrerat. Det går inte så bra för Linköping i hockey. Då vänder man sig till mig!

Rätt så. I vanliga fall. Men nu är inte fallen vanliga, nu råder spel på hög nivå och inga intressekonflikter tillåts. Om jag hjälper LHC, kan ju mitt kära SAIK få lida för det och se, det går inte an. Här är vi oss själva närmast och håller inne med eventuella tips.

En av frågorna som ställdes var "Ska vi behålla Säcken eller inte?". Jag tycker nog att man ska hålla på traditionerna och behålla säcken. Det är mycket trevligare att samla julklapparna i en sån i stället för en gräll plastväska. Sen är det ju lättare att knyta ihop säcken än väskan och det är nödvändigt, har jag hört. Alla bara pratar om det: "Nu gäller det bara att knyta ihop säcken". Visst, jag förstår. Ingen ska kunna tjuvkika på paketen, det är helt rätt.

Jag kände mig ganska nöjd med mitt genomtänkta och kloka svar till LHC-supportern, som jag hoppas tar till sig min visdom.

Men så dök en annan fråga upp från ett annat håll: Vad tycker du om skidskytte och TV4?

Vill man få mig upprörd är det just den rätta frågan att ställa! Hur i helsicke kan den idrottsförstörande kanalen fått lägga beslag på den populäraste vintersporten och trasa sönder sändningarna med en massa idiotisk reklam?? De stackarna som betalar för dyr reklamplats, har bitit sig i svansen. Varje gång ett inslag bryter en skidskyttesändning, lovar jag och SVÄR att jag aldrig ska köpa något från dem. Alltså, ärligt talat, är det viktigare att se Mia Skäringer i underkläder göra reklam för sin show som nu finns på DVD, än att se Björndalen missa?

Skidskytte ska vara i SVTs Vinterstudion. Vinterstudion ska ledas av Årets sportjournalist, André Pops. André Pops ska lämna över till Ulfbåge och Grenemark. Som tar vid. Med samma, samma "till topps", "från stav till stav", "nu kommer tankarna", "Landertinger. Men uttalas det inte Landertinger? Ja, kanske det men nu kommer Landertinger in på skjutvallen", "Nej. Nej. Nej. Det här ska inte behöva hända" och så vidare i all oändlighet. Inget ont om Johan Edlund och David Ekholm men nog känns det lite knäppt att höra herr Ekholm kommentera sin fru med både hennes för- och efternamn. Som om min man skulle säga: Och nu kommer Maude Westerman ut från shoppingcentret med två fulla kassar på bara tio komma två minuter. Från start till stopp. Det måste vara nytt rekord!

Nej, skidskyttet tillbaka till SVT och Vinterstudion, där det hör hemma, det är mitt krav!

Och Chrille, för att Linköping ska komma till topps, bör eran hejarklack lyssna på North Power. Det tipset bjuder jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0