I min drömvärld

Jag vet inte vad det är för fel och jag tror inte att jag vill veta det heller. Det handlar om mina drömmar.

I natt, till exempel, har jag åkt i en landå, dragen av en ful och tovig ardennerhäst, tillsammans med en stilig man och en flicka i tioårsåldern. Den stilige berättade att han, för tjugo år sedan, hade haft en betydande roll i en såpa tillsammans med bland andra Whooppi Goldberg. Jag frågade vilken roll han hade haft men då föreslog han plötsligt att vi skulle bryta arm. När vi svängde upp på Lasarettsvägen, uppfattade jag ett starkt ljud som kom bakifrån. Jag vände på huvudet och såg Malena Ernman stå bakpå landån och sjunga för full hals. Den lilla flickan sa att hon ville hem men såpaskådisen sa att "inte förrän jag har brutit ner hennes arm till knähöjd". Sen blev han ekivok....

Många av mina drömmar har en gemensam nämnare: fortskaffningsmedel. Ett nytt varje gång. Så långt har jag lyckats klura ut något som liknar sammanhang men sen går gränsen - på direkten! Från början försökte jag verkligen hitta förklaringar men det har jag slutat med. Jag tror att jag mår bättre av att bara acceptera.

I kväll skulle jag ha haft juntan här. Inte militärjuntan men inte så långt ifrån. Strategin vi lägger upp inför varje attack är: Alla på en gång! Sen pratas det och skrattas så att tårar rinner, speciellt när vi minns tillbaka på den tid då vi erkände oss som syjunta. Det slutade vi tjollra med när jag la fel påse i frysen och kom med en påse nybakade tekakor till mötet. "Var har du handarbetet då", frågade någon. Jag såg förvirrat på den påse jag höll i handen och sanningen gick upp för mig. "I frysen", svarade jag. Sen dess har vi lagt handarbetandet på is allihop.

Nu har sjukdomar och andra tidsödande aktiviteter lagt hinder i vägen så nu laddar vi för Juljuntan med stort J. Då träffas vi hos Anitha, som bor i tomteland, dricker glögg, äter gott, spelar tärningsspel om presenter och sen - SEN - kommer tomten! Han ser aldrig ut som den traditionella tomten men han är söt och vill gärna ha en puss som tack för julklappen. Speciellt av Anitha. Vi tror att dom har nåt ihop ....

Kommentarer
Postat av: Anitha

tror att tomten har internet och kollar bloggar. Förvånar mej lite iofs om han skulle starta en egen blogg, haaaar ju sååå mycket att göra ;-)

2011-11-26 @ 15:38:13
Postat av: ÅsaLu

Men - du hade ju kunnat hoppa av hos mig när du svischade förbi på Lasarettsvägen. ;)

2011-11-29 @ 10:00:56
URL: http://vemrduasalu.blogg.se/
Postat av: ÅsaLu

Men - du hade ju kunnat hoppa av hos mig när du svischade förbi på Lasarettsvägen. ;)

2011-11-29 @ 10:15:04
URL: http://vemrduasalu.blogg.se/
Postat av: Maude

Anitha, tomten ska inte blogga, han ska ha full fokus på kommande uppdrag!

Åsa, jo men det var ju det som räddade mig, jag hotade den ekivoke och sa: Passa dej, snart är vi hos Åsa - och då tappade han fullständigt intresset för mig...

2011-11-29 @ 15:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0