Dr Phil, di Leva och Foppa

Ojojoj, det knakar i Dr Phils äktenskap! Hoppas att de går till en äktenskapsrådgivare. Det skulle se illa ut om fru Phil lämnade den klokaste av alla pudlar, han som vet svaret på allt, på grund av att han inte är en bra äkta make. Han, som styr en miljardindustri med folk som kan. Som förstår. Som vet. Nu tror sig aftontidningarna veta mer.
 
Äh, jag blir mer och mer benägen att hålla med Tomas di Leva "vem ska man tro på, tro på, tro på?" Han har en utomjordings klarsynta sätt att se på oss jordingar och jag förstår att han är desillusionerad och skeptisk. Trots det, fortsätter han oförtrutet att predika kärlekens budskap. Jag gillar honom. Mest för hans klädstil. Den som vågar klä sig som di Leva, är ingens slav. Definitivt inte modets. Respekt.
 
Nu har äntligen det rön, som jag väntat på, kommit! Kroppsvärmen läcker inte alls ut genom huvudet! Man kan vara utan mössa och ändå inte frysa ihjäl om man har andra kläder som värmer. Ja, vad trodde ni? Jag skulle ju ha varit ihjälfrusen ett oändligt antal gånger vid det här laget i så fall men vem har lyssnat på mig? Ingen. Som vanligt. Är man utan huvudbonad, har man inte räknats till de kloka men äntligen kan vi känna förnimmelsen av en nyvunnen aktning. Med tanke på de prekära lägen som vissa riksdagspartier befinner sig i, kan det till och med vara dags med en nygammal uppdelning för Sveriges styre: Hattar, Mössor och Barhuvade. Men de som inte har just någonting i skallen, behöver icke göra sig besvär. Man ser ju hur huvudlöst det blir . . .
 
Jag är mer renhårig (!) än Dr Phil, för jag mässar inte om att andra ska ha mössa på sig medan jag själv är utan. Det är vad jag kallar hyckleri. Sånt tål jag inte. Bland annat. Bland mycket annat. Vissa dagar.
 
Andra dagar kan jag vara hur vidsynt och generös som helst. Nej, där tog jag allt i. Rättelse: Andra dagar kan jag vara mer vidsynt och en aning generösare. Sådana dagar kan jag till och med tycka om vissa reklaminslag på TV. Men de är sällsynta. Både dagarna och inslagen. Men när Peter Foppa Forsberg kommer fram i pauserna och gör reklam för vad det än vara månde, då sitter jag som klistrad. Vilken kille! Totalt hämningslös och prestigelös. De gångerna är jag generös nog att låta honom hålla på sitt Modo. Det behöver dom.
 
Otroligt så generös jag är.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0