Kärlek kan se olika ut

Du som inte gillar hockey, blunda från och med nu! Jag säger till när du kan öppna ögonen igen. 
 
I dag har den släppts, Skellefteå AIKs nya "kampsång". Den fastnar direkt! Videon är jättemysig. Spelare i omklädningsrummet, spelare på plan och spelare i avbytarbåset. Men det som hände i avbytarbåset i går, fick de ju av naturliga skäl inte med. Oscar Möller pussade Bud Holloway på visiret efter det att han - äntligen - gjort mål. Jag blev kär.
Det finns med en sekvens från bänken i videon med just de två polarna men där klappar Oscar Bud på hjälmen och bara det är ju ett hjärtslag extra. Det är omöjligt att inte vara förälskad i SAIK!
I går spelade Bud Holloway så fantastiskt, mycket beroende på att hans "mum and dad are i stan", som han sa i intervju efter matchen. Lämna aldrig stan, Mr and Mrs Holloway! Nu väntar jag bara på att Bellemare ska bli helt återställd och komma tillbaka. Det kan inte bli mer perfekt än så.
 
Okej, nu kan du titta igen. Men nu ska det handla om städning. Se där, vad du får stå ut med när du inte gillar hockey.
Jag har haft roligt i smyg åt en granne som städar ofta. Rätt som det är, öppnas hans balkongdörr en liten glipa och en mångfärgad dammvippa sticker ut. Den blir omskakad en bra stund. Sen stängs dörren och det är bara min fantasi som kan fortsätta att följa honom i hans veckostädning. Eller tvågångeriveckanstädning. Men egentligen struntar jag i resten, det är dammvippan som jag har fallit för. I dag kände jag mig tvingad att ta reda på hur funktionell den i själva verket är. Vi har haft en hängande i städskrubben sedan länge. Jag tror att jag har vunnit den någonstans. Nu har den kommit ut ur garderoben!
Vilken pärla. Vi hade jättekul, den och jag. Vi schwischade på lampor, hyllor, böcker och tavlor. Fort gick det och dammet försvann. Eller, rättare sagt, bytte plats. För någonstans måste det ju ta vägen men det lär jag väl upptäcka så småningom. Kanske fångade dammsugaren upp några flyende partiklar i alla fall.
 
Så, jo, du mamma lilla, än en gång har jag "fuskstädat", vilket i dina ögon är all städning när man inte knäskurar golven. Och du får förlåta men jag kommer alltid att fortsätta fuskstäda, speciellt nu när jag har fått en ny, rolig kompis. Länge leve dammvippan!
 
Ps. Fick just en pling på Skypen. Det var Affe som ville meddela att om han hade satt ut en skylt med "Stör ej" så gällde det inte släkten. Jag kommer att le resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0