Hon förvandlades till en huligan

I går hade vi Ggg. Garagegranngemenskap. Det vankades surströmming i Uffes garage. Ute lyste höstsolen och värmde gott. Inne i garaget var det kallt, fast varmbonat. Men det var kul för vi har faktiskt inte träffat alla grannar tidigare. Det har vi inte nu heller för en del hade annat för sig men det är deras förlust.
På tal om det, ja. Skellefteå AIK. Förlust, förlust, förlust. Kan det bero på att jag har skaffat mig en ny AIK-tröja? Jag kan ju inte ha min gamla nu, den med texten "Du och jag Hadelöv - tillsammans mot guld". Snyyyyfftt . . .
 
Nej, vi återgår till ämnet fest i stället. Det har varit en del i sommar. Och alla har innehållit tävlingar och lekar. Från tipspromenader i lugnt tempo till känna-igen-dryckertävling i hög fart. Men den som kommer att finnas kvar längst på min näthinna är den som förvandlade den lugnaste, mest timida varelsen till en mjölkpaketshuligan. Sen hade hon dåligt samvete i flera dagar efteråt, det brukar inte vanliga huliganer ha, tror jag. Jädrans vad hon blev vansinnig när mjölkpaketet inte gick hennes väg och hon bestraffade det därefter också. En riktigt primitiv känsla av ursinne gjorde att hon mördade mjölkpaketet. Hon - av alla. Jisses så roligt.
 
Jag gillar musiktävlingar bara de inte innehåller för modern musik. Då måste jag ringa en vän. (Jag vet vem, Janne Berka ;)) Frågesporter är också rätt trevliga även om jag aldrig vinner. I Postkodmiljonären är jag oslagbar. Där kan jag allt. Men sätt mig i heta stolen och jag garanterar att jag inte ens kan svara på hur många säkerhetsnivåer jag vill ha. Jag har en dröm. Nån gång nånstans, får jag en fråga som ger mig en husbil, en åkgräsklippare och en miljon om jag svarar rätt på den. Och det gör jag!! Jag vet nämligen svaret på min drömfråga och det tror jag inte många andra gör. Vilken det är? Nä, det kan jag ju inte avslöja, då kan ju alla googla på den och plötsligt är mitt svar värdelöst. Mannen tror mer på Triss. Just nu har vi en lott i plånboken som ger oss tre nya. Ja och så måste vi ju köpa ytterligare en så att vi får skrapa två var. Så där håller vi på. Nog vore det mer ekonomiskt om jag fick den där Frågan. Den som jag är så bombsäker på.
Mor hade också en drömfråga. Hon fick den många gånger ställd av oss, bara för att svaret var så kul. Men hon vann inga pengar, bara en massa skratt. Precis som Helen - mjölkpaketshuliganen . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0