Nu mjukstartar vi, Bloggen och jag

Hej på dej!
Det var längesen. Hur har du det? Hur har din sommar varit? Min har faktiskt varit fantastisk men nu börjar den sjunga på sista versen. Hoppas bara att den har en refräng kvar.
 
Jag har inte lämnat stugan än. Inte helt. Det blir till att bo på två ställen under en övergångstid, för att vänja sig.
När jag precis har flyttat ut till skogen på försommaren, tänker jag alltid "jag kommer inte att kunna bo i stan igen". Och varje år, när augusti närmar sig sitt slut, tänker jag "C More", som på svenska betyder att i stan kan jag se mer; tennis, hockey och en hel del annat. Nöööörd. Jepp. Men det underlättar en flytt.
 
Vilken sommar det har varit! Och lång. Det är vi inte vana vid här uppe. Även om nu MIN riktiga sommar började ett par dagar in på juli, då myggen plötsligt försvann. Att ett fågelpar tog en av mina väggkrukor i besittning, gjorde absolut ingenting eftersom deras fem små telningar visade sig ha en favoriträtt som bestod av, just det, mygg. Välkomna tillbaka nästa år, familjen flugsnappare! Rekommendera gärna sommarbostaden till fler av era släktingar. Jag behöver inte alls ha blommor i mina blomkrukor, de behöver ju bara en massa krävande tillsyn och skötsel. Inte kvittrar de heller.
 
Även om sommaren har varit ovanligt lång, är det som vanligt så att mycket inte har hunnits med. Man planerar och planerar och aldrig lär man sig. Ibland är det för varmt för att sätta det planerade i verket, ibland för regnigt och, faktiskt, för blåsigt. Barn har inte de hindren. Det ska spelas badminton även om det blåser 20 m/s. Som jag har spelat badminton i sommar! Jag tyckte nog själv att jag var ganska duktig, prickade oftast fjäderbollen och fick till och med in en smash nån gång. Men min självbeundran fick sig en riktig törn när jag gick en match mot Gidde och han sa, efter en stund: "Du mormor, jag lägger mig ner och slaggar en stund, det är som inge kul när man inte får nåt motstånd" . . .
 
Badmintonnätet har också ingått i ett alldeles nytt bollspel som heter Lena Ph:s strumpbyxor. Ja, alltså, det namnet är inte officiellt, inte själva spelet heller, men kul är det.
 
Om du vill och orkar, ses vi snart igen! Nu kallar tvättstugan på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0