Nej, jag är inte med bil

I morgon går bloggen på semester - utan bil!
Nej, jag är inte med sommarbil än, det vill sig inte. Antingen reagerar vi en timme för sent eller så är den för dyr. Visst finns den i billigare version men då får man åka till Göteborg för att titta på den intressanta och det fördyrar ju onekligen. Ska det vara så svårt?
 
Kusin Lizzan påstår att jag hade en one-hit-wonder när jag var liten: Ingeborg Nyberg har köpt sig en Ford, den är röd, den är gul, den är blå . . .
Varför lyckades Ingeborg Nyberg när jag inte gör det? Det behöver inte ens vara en Ford och absolut inte trefärgad, kraven är bara liten, billig och med en bokstavskombination som det går att göra nåt kul av. Det borde inte vara så svårt, eller hur?
 
Just nu har jag kommit in efter två timmars sittande i solen med glada grannar som bjöd på kaffe, rabarberpaj och vaniljvisp. Det var väldans trevligt och fruktansvärt varmt. Historier och berättelser ur livet avlöste varann, den ena tokigare än den andra och ändå vågade jag inte berätta om den gången jag åkte bil med en fotograf som la ur växeln och körde om en annan bil - i uppförsbacke! Rullande! Jag vill ju gärna att mina grannar ska se mig som en relativt seriös person som inte far med osanning. Och vem skulle tro mig?
 
Nu ska jag alltså försöka orka återgå till packningen. I morgon eftermiddag byter Norran adress och då gäller det att hänga med. Bloggen har ansökt om långsemester från och med torsdag och tills vidare. Jag har inte beviljat det önskemålet, utan sagt att den får mjukstarta någon gång i augusti men från och med slutet av den månaden ska den vara i full gång igen. Nåt måtta får det väl ändå vara på divalaterna.
Men se där, det har visst slutat regna i Paris nu så nu kan tennisen börja om. Snyggt, då hinner jag inte dammsuga. Heller.
 
Ses i morrn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0