Hej då bilen - vi ses till våren!

Sommarbilen har gått i ide. Det var med saknad jag såg honom ta plats i ett utrymme för att stå där hela vintern lång. Visst finns det vinterdäck till kanonkulan men i garaget ryms bara en bil och det måste bli året-runt-bilens plats. Snyft.

Ha så kul med din giftgröna kusin, bilen min.
 
Så var det dags igen. Efter att knappt ha haft någon förkylning på flera år, stoltserar jag nu med den andra inom en månad. Det börjar bli kris. Mina ögonbryn räcker inte till för fler bihåleproblem. Om det blir stopp nu igen och jag måste plocka brynen för att få nysa och snyta, då får jag vara sparsam. Annan tid räcker de gott till, det är ett som är säkert.
 
I morse var det minus sju grader men ingen snö på marken. I går blåste det omkring nåt vitt elände på gatan men innan kvällen var det borta. Jag vill bara påminna dig, Kung Bore, om att vi inte går över till vintertid förrän den 27:e oktober och före det datumet vill jag inte se skymten av dig. Därför låtsades jag att någon lastbil hade tappat mängder med potatismjöl i går. Men jag tänker inte hitta på fler undanflykter för din skull, det ska du veta.
 
I dag skiner solen och det är hur vackert som helst. Låt stå!
 
Hoppas att du får en trevlig och skön helg, min vän. Själv hoppas jag på att kunna åka till Lundströms i morron men om den frossa jag har nu inte beror på på de två v-na, väder och värk, då är risken stor att det inte blir av. Visst är det väl ändå för fräckt! Andra förkylningen på kort tid och snart kommer Årets influensa. Jiippii! Och Vinterkräksjukan. Yes!!  Och julen. Wow!  Man har som mycket att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0