Han hänger med

 
Hedra den som hedras bör! Nu hänger Hadelöv i taket hos mig.
 
Jag mötte en storbesviken man på Arenan sist. Han har, i flera års tid, kört tur och retur Norsjö-Skellefteå och sett varenda AIK-match men när det blev dags för slutspelet i våras, då gällde inte hans biljett längre. Han satte sig då vid datorn för att kunna vara med och slåss om biljetterna direkt de släpptes till försäljning men misslyckades. Han blev utan. Efter alla dessa år och resor så fick han inte vara med till slutet - och guldet.
 
"I hadd tankt tröcik opp en tischört ve bild oppa jig å n´ Anders Forsberg å skriiv "Ve som eint feck vara ve".
Jag gillar galghumor.
Det är därför min och Hadelövs tröja nu hänger på en galge i taket.
 
I dag har jag varit på shoppingrunda med min dotter. Det brukar vara en förskräcklig upplevelse. Fort ska det gå!
I dag var det gardiner som gällde. För henne. Inte alls för mig men nu har jag satt upp dem. Mina nya gardiner.
 
Att dagens shoppingtur blev ovanligt lång, berodde på att Annie hittade en massagefåtölj för, endast, 7.999 kr! Där satt hon. Och låg. Och skakade, vibrerade och hoppade. Allt till min stora förnöjelse. Hon såg ju för helknäpp ut. Själv satte jag mig bredvid, i en stol med massagedyna. Jag tryckte på knappen "Neck" och genast kom två gripklor och slöt sig om min nacke. Jag skrek till. Det gjorde ont. Då bytte jag till ryggen och det började bra, faktiskt väldigt bra. Men ju högre upp knådandet kom, desto ondare gjorde det. Då skrek jag igen.
 
Annie hyssjade och sa att jag skulle tänka på att jag skämde ut mig. Hon hade rätt. En av oss måste ju ändå kunna föra sig när vi är bland folk. Så jag stängde av och lät henne ligga där och skaka loss.
"Mamma, en sån här önskar jag mig i julklapp", sa hon.
- Jaha, sa jag, och varför säger du det till mig? Vi ger ju inte varann julklappar längre.
- Jo, nu har vi börjat om, hävdade hon bestämt.
- Glöm det, skrattade jag.
- Okej då, men eftersom pappa alltid ringer till dig och frågar vad han ska ge mig i julklapp så är det ju bra att du får veta det redan nu . . .
 
Och jag vill redan nu påpeka att jag inte för mitt liv önskar mig en massagemadrass till TV-fåtöljen. Jag har tillräckligt ont som det är. Dessutom skulle den nog ge upp redan under första hockeymatchen. En sån rörlighet som jag besitter då, är det inte många som matchar. Inte jag heller. Dagen efter.
 
PS. Sys, det heter tur- och returbiljett. Inte turLLturbiljett. Bara så du vet. Jag vet det - numera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0