Jag sitter som och funderar

 
Är det de eller jag som är ute och cyklar?
 
När vi gick i skolan, fick vi lära oss arbeta i grupp. Vi skulle dela på uppgifterna, samarbeta, hjälpa varann. Allt för att möta samhället i vuxen ålder för där sas det vara ett måste. Att kunna samarbeta.
 
Vi lärde oss också att lyssna på andras åsikter och att argumentera för våra egna, med öppna sinnen.
 
Charlotte Kalla har tagit hjälp av Skellefteå AIKs fystränare för att bli bättre, för att få egen fördel av hans kunskaper och i förlängningen ge Sverige högtidsstunder och medaljer. Men - hon tillhör ju det svenska skidlandslaget. Han - dubbla svenska mästarna i hockey. Hur kan de ställa upp för varann? De har ju helt olika "game planes".
 
Kan det verkligen vara så att de hjälps åt ändå, med allas bästa för ögonen? Så där som vi fick lära oss i skolan?
 
Varför gör då inte de politiska partierna detsamma? Hjälps åt för allas bästa? Har de inte gått i skolan, de politiska partierna? För de har väl verkligen allas bästa för ögonen? Inte har de drabbats av maktgalenhet? I stället?
 
Jag kan inte låta bli att fundera. Om alla vill allas bästa, borde väl alla få komma till tals?
De som inte vill allas bästa och som tydligt visar det, ska inte ha något att säga till om. För det är VI, som kallas människor, som befolkar jorden. Men ingen av oss äger den.
 
Ja, jag vet inte jag. Jag måste nog vara ute och cykla, även om jag är inne. Och funderar.
För mig verkar det nämligen så enkelt. Så visst måste jag ha fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0