Nog är det mysigt med blommor och choklad men .....

 
Alla hjärtans dag. ALLA hjärtans dag. Fast - alla dagar är ju hjärtats dag, eller hur? Annars hade vi inga dagar alls.
Allt står och faller med hjärtat. Åtminstone vi.
 
I dag ska vi visa hur mycket vi tycker om varann och det är bra. I slutet av Vänliga veckan ska vi riktigt ta i och visa våra innersta känslor. Det tror köpmännen att vi bara kan göra med rosor och finchoklad. Inte dumt alls men det finns andra sätt också.
 
En liten handskriven lapp på frukostbordet, skriven i all hast innan avgång till jobbet, med ett meddelande godare än choklad.
 
Eller som, när jag slocknat i soffan efter att ha börjat en ideell taxiservice klockan 06.25, vakna med världens sötaste ansikte tio centimeter från mitt, med en röst som viskar: Hej mormor, du verkade sova så gott så jag ville inte väcka dig men nu vill jag gärna ha lite fika . . .
 
Ett sms från en syster full av livsglädje som hon delar med sig av.
 
Att själv skriva två exakt likadana hälsningar till sina två barn med familjer, få ett kort men hjärtligt svar från den ena och med spänning gå och vänta på OM det kommer ett "ok" från den andra.
 
Jag har en stor och underbar familj som jag värdesätter högt. Att få en lätt begagnad Iphone av en bonusson med "bara en pastagratäng nån gång" som önskad betalning och att få precis samma favörer som bonusbarnbarnets biologiska farfar, sånt gör självklart hjärtat gott. Att veta att jag, i egen person, har bidragit till att två mänskliga existenser inte bara finns, utan är älskade människor som dessutom bildat fantastiska familjer, det kan få mitt hjärta att nästan krackelera av stolthet och lycka.
 
Att nu "tvingas" sluta skriva en blogg på grund av att skidtävlingen i OS börjar, det är hjärtligt kul det!
 
Men jag skulle önska att just du kunde känna hur mycket jag uppskattar dig. Tack för att du finns! Och skulle du bli utan blommor och choklad så ska du i alla fall veta att jag sänder en telepatisk godbit till dig i dag på Alla hjärtans dag. Dock inte en chokladpralin med körsbärslikör - den behåller jag, egoist som jag är. ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0