VAD har de gemensamt??

 
 
 
Ibland, när jag har tråkigt, brukar jag tävla mot mig. Min favorittävling är: VAD har de gemensamt.
Den är skitsvår. Vill du hänga på? Okej, då börjar vi!
 
VAD har de gemensamt:
 
Anton Hysén - Peter Jöback - Mark Levengood?
 
Nej, jag erkänner, den var inte så svår, svaret är ju givet: Alla tre är ovanligt sympatiska och talangfulla män.
 
Nästa blir knivigare:
 
Luciano Pavarotti - Malena Ernman - Susan Boyle?
 
Gnugga geniknölarna nu! Är du klar? Svaret är: Ingen av dem har bytt efternamn.
 
Men den här då:
 
Gud - Myggan Ina - Moder Teresa?
 
Jaså, tyckte du den var lätt? Svaret är: Alla tre uppskattar det goda i människan.
 
Fotot ovan på de tre små figurerna:
 
Häxan - Tomten - Pysslingen?
 
Nähej du, försök inte med att jag tror på alla tre. Svaret är ju: Samtliga har svarta skor.
 
Toffel - Brud - Svärmor?
 
Haha, nu trodde du att det hade med mig att göra va? Och på sätt och vis har du rätt. Svaret är ju: Blommor. Alla tre är förled till en blomma. Själv är jag en Mådus Gladiolus, lättskött men känslig för köldknäppar.
 
Så - till sist:
 
Adolf Hitler - Idi Amin - Kim Jong-Il?
 
Den här har jag kört fast på. En "vit", en "svart", en "gul". De kan väl inte ha nåt gemensamt? Vad? Vad? Vad?
Aha! Kan det vara så enkelt att alla tre är söner till sina föräldrar? Eller . . .
 
Det är som när jag spelar TP. Jag tror att jag är på väg att vinna men så dyker det upp en geografifråga och jag sitter där som ett fån. Ingen tårtbit där inte. Så nära och ändå så långt borta.
 
Nu har jag inte tid att tävla längre. Federer ska vinna över Tsonga och jag ska vinna över motståndet att möta kylan utomhus. Men i dag har vi bara sjutton grader. I går var det tjugosex. Då hade jag gott om tid att städa. Men det gjorde jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0