Skulle inte tro det, va!

 
Jag fick ett mejl. Någon hade räknat ut vart jag skulle resa nästa gång. Och vart jag inte skulle resa. Det var roligt.
 
Det ansågs inte troligt att jag skulle till Zagreb! Va?! Det var ju väldigt märkligt. Varför vill jag inte dit? Det framgick inte.
Däremot är det högst troligt att jag ställer kosan till Funchal! Jaaaa!! Dit har jag längtat i hela mitt liv. Var ligger det?
 
Tydligen har de fångat upp mitt intresse för naturupplevelser någonstans. Och i Funchal finns många utomhuspooler.
 
Nä, de har tydligen inte hört talas om Forsbacka! Inte Grubban heller. Inte Hednäs. Okej, det är inte ofta man träffar på utomhuspooler där men det är på de ställena som det finns natur värd att falla i trans för. Saxnäs och Fatmomakke. Höga Kusten. Siljan runt. WOW!!
 
Dessutom har de gruvligt fel beträffande vart min nästa resa går. Den går till Luleå! Rätt in i björnriket eller lejonkulan, om man så vill. Men det är inte hockey det handlar om den här gången. Så då törs vi. Även om vi kanske inte kommer att ha svartgula halsdukar på oss . . .
 
Nätet tror att det vet allt om oss. Det minns, lagrar och registrerar. Om jag går in på en sajt och läser om, exempelvis, årets nyheter gällande roséviner, nog sjutton dyker det upp ett par pocketböcker i något hörn! Nyutkomna! Som jag inte har läst . . .
 
Och när jag ska logga in mig på någon receptsida så gör jag det plötsligt under ett par tights från Ellos. Bara så där. Om det då vore en husbil. Men jag anses förmodligen inte som en seriös, potentiell köpare där. Tights, däremot.
 
Nej, nu ska jag jobba med sommarens semesterlistor. Datorn har ansökt om fler veckor än den brukar. Bloggen har yrkat på tjänstledighet, dessutom. Den fasta telefonen har gått i pension så nu har iPhonen begärt att få en tillsvidaretjänst. Det måste jag fundera på. Det kan bli dyrt, med tanke på jourtjänstgöring dygnet runt.
Och jag ska ha semester! Det är troligt att det blir Stockholm. Och Höga Kusten. Mindre troligt att det blir Funchal. Men vad vet jag?
Får man ens bestämma själv längre?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0