Nu är ansvaret ert!

 
Nej, jag tänker inte på de nyutnämnda ministrarna när jag överlåter ansvaret. Även om det gläder mig att Margot Wallström är tillbaka. Eftersom vi gick högstadiet på samma skola, borgar (vilket fånigt uttryck när det gäller en sosse) det för att det blir en klok utrikesminister. Det var gedigna geografikunskaper vi la oss till med, vill jag lova.
 
Nu hör jag någon protestera men nog kan man väl få placera Rom i Grekland en enda gång utan att det ska bli ett sånt ståhej . . . Jag menar, med en kung som förväxlar städer inom sitt eget land, kan väl en före detta elev på Brännanskolan få slinta med tungan när det gäller Europa. Just det!
 
Nej, nu var det ansvarsbiten det skulle handla om. Stugan är nu invintrad, vattenledningarna tömda, mattor och textilier ihoprullade, alla utemöbler inburna, kyl och frys urskurade och allt vad höstens arbete innebär är utfört.
De enda kvarvarande är ugglan och häxan. De ska vakta ända tills snön kommer. Ugglan har bra syn och häxans hörsel är grandios. Dock har hon inte längre något luktsinne.
 
Jag har TVÅ gånger lyckats skicka iväg hennes långa näsa flera meter, när jag kommit för nära med grästrimmern!  Efter första missödet klistrades det generat med superlim minsann. Man kunde nästan inte ana att hon varit med om en olycka. Men när hon blev näslös andra gången, insåg jag att det fick vara nog. Ska jag våga avverka långgräs i fortsättningen, får inga näsor vara i vägen. De flyger så himla lätt iväg.
 
Hon ser faktiskt farligare ut nu. Det kan behövas.
 
Tack för i sommar, älskade stuga! Du gör mig så lycklig. Nästan lika lycklig som Mio, efter det att han smakat en sked av farmors äppelpaj, sträckte ut lillhanden och sa: Farmor! Ge mej riceptet!
Det är lycka det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0