Okej, din skit, nu är det krig!

 
Varenda vinter i sju års tid har du gett dig på äppelträdet. Trots alla ansträngningar med att täcka över den stackars krympande växten med olika lösningar, har du fortsatt att ansa på ditt sätt. Dessutom skiter du i om du blir avslöjad. Tydligen.
Inte nog med att du åt upp hela rönnportalen som jag i flera timmar (kändes det som) stått på en stege för att knyta ihop grenar för att få dem till en sån där tjusig rundad portal, du ger dig på i princip allt som jag vill ha egendesign på. Äppelträdet blir aldrig nåt träd. Körsbärsbusken liknar däremot ett bonsaiträd. Körsbärsträdet, som vi också fick i present, har konverterat till dvärgbjörk. Och nu senast! Den här vintern har du brutit av en massa grenar på syrenerna! Inte ätit. Bara knäckt. Varför? Om du känner att du inte tycker om dem, kan du väl för i sjutton låta bli att demolera fler. Eller?
 
Vaddå, försöker du skylla ifrån dig? Inte du som? Ha, det kan jag kalla kvalificerat skitsnack! Bevisen talar tydligt mot dig och de är många. Överallt.
Till nästa vinter ska jag sätta och hänga upp stora skyltar med foton på Torsten, grannens gråhund. Det borde väl ändå avskräcka dig. Du minns väl hur du fick springa för livet i flera timmar med Torsten i hälarna, när du varit dum nog att visa dig för honom? Och hur du ödmjukt böjde ditt huvud till tack när hans husse och matte kom och hämtade honom? Du tror att han är farlig? Ha! Det är när du ser mig som du borde springa!
 
Varför just våra träd och buskar? Du har ju hela skogen full av läckerheter. Din skit!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0