En plats i solen ...

 
Okej, stolen står visserligen i skuggan men det är inte den det handlar om. Det är mitt nya favorit-TV-program, som heter så, En plats i solen. Jag har övergett 112 - På liv och död, måste ta en paus i allt elände och i stället drömma mig bort.
I det här programmet får människor hjälp med att, förhoppningsvis, hitta sitt drömboende i sol och värme. Antingen söker de ett semesterhem eller så handlar det om personer som radikalt vill ändra på sitt liv och antingen göra en nystart i ett annat land, eller njuta pensionärsliv och lata dagar.
 
Programledaren visar dem fem olika alternativ, alla efter kundernas önskemål. Nära havet, tre sovrum, stort kök, golfbana inom räckhåll, många restauranger och butiker i närheten och så vidare. De har en budget att hålla sig till och alternativen blir därefter.
Jag är med i varje program! Det är jag som söker ett hus eller lägenhet, vare sig jag har en budget över miljonen eller en mer blygsam som räcker till en enrummare med balkong. Och jag är nyfiken och spänd utav bara den! Lyckan är stor när jag hittar mitt drömhem, även om jag i nästa program köper ett nytt.
Det är faktiskt betydligt roligare än att följa med en polispatrull ut på ett familjebråk eller räddningstjänsten för att släcka en av de otaliga bilbränder, som uppstår var och varannan natt.
 
Nu är det ju slutspelstider och hockey i princip varje kväll så det blir dåligt med tid till att åka till Spanien och leta bostad. Och just nu vill jag inte bo nån annanstans än här i My Hometown och försöka hjälpa laget i mitt hjärta att vinna guld. Sen, när hockeyn är slut, då börjar stugsäsongen och då är det i mitt äskade Selsfors jag vill vara. Men en husbil vore inte dumt. Kuska runt i vårt fantastiska land där det finns så mycket att se och uppleva.
 
Men sen, i oktober eller så, då börjar jag leta det perfekta boendet i soliga länder igen. Om programmet finns kvar, vill säga. Fy sjutton, vad det är kul att dagdrömma! Speciellt när verkligheten är ett riktigt konkurrenskraftigt alternativ!

Kommentarer
Postat av: elinor fredriksson

Ja, Herrejessus, så kul det programmet är! Tänk att få hitta drömhemmet varje vecka till priset av noll kronor. Inte blir man magsjuk eller krasslig på den resan heller...bara fördelar.
Sen...det där med hockeyn...den skulle bara sändas på tv.n mellan 2-3 på nätterna när vettiga människor sover:)

Svar: Tokfia! 😄
Maude Westerman

2015-03-15 @ 19:29:19
URL: http://elinorfredriksson.hoi.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0