Alltså, jag vet inte jag ...... WOW!!



Ena dagen ser man ut över ett blånande hav, som tycks oändligt.
Andra dagen blänker en glittrande älv genom björkars skira grönska.
Och egentligen kunde det ha varit samma dag och samma ögon som betraktade.

På förmiddagen kunde vi sitta i lugn och ro med en kaffekopp med skummad mjölk vid ett trädgårdsbord I Årsta havsbad. Bara några timmar senare åt vi middag i vår egen stuga vid Skellefteälven.
Visst är det fantastiskt?
Helt fantastiskt bra när allting fungerar som det ska, alltså.

Om den varslade flygstrejken hade brutit ut, hade det sett annorlunda ut. Ombokning till annat bolag och med det en annan destination och med det en tilläggskommunikation hem. Alternativt tåg. Som kanske inte går. Alls.

Lättnaden blev enorm när beskedet om att förhandlingarna hade gått i lås kom och att vårt plan skulle flyga som planerat. Nu sa de väl inte specifikt så på Nyheterna men det var, faktiskt, det enda jag brydde mig om.
Trots fantastiska dagar och galna pokerkvällar hos syster och svåger med givande utflykter och soliga "hemma"dagar, var det ett lyckligt skogstroll som landade på Falmark för vidare befordran till stugan. 
Äventyr är till för de äventyrliga.
Trygghet är till för fegisar.
Och så jag då. 
Den lyckliga stugsittaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0