Nu behöver jag inte fara till Piteå . . .

 
Kolla! Visst är de fina? Och de finns i Skellefteå!!
På samma ställe köpte jag andra jättesöta servetter med fjärilar på, till stugan. Vilken lycka.
 
Du kanske tycker att det är fjuttigt att känna sig lycklig över det men då måste du också veta varför jag absolut inte vill åka till Piteå just nu. Ja, överhuvud taget inte någonstans, förutom till stugan i skogen. Min överläpp har blivit förkyld! Nej, nu tog jag väl i, det är ju bara halva läppen men det räcker för att inte vilja visa sig.
 
Jag blir sällan förkyld som andra vettiga människor med halsont, snuva och hosta. I stället får jag tandvärk i hela kroppen, blåsor på läpparna och svettas som i en bastu ena sekunden och fryser som jag vore naken i en snödriva i nästa. Det är ju inte heller kul att träffa andra människor när det är på det viset. Mitt i ett samtal kan mina glasögon snabbt täckas av värmeånga, självklart omöjligt att negligera, som du förstår. Sen
kan jag inte heller artikulera ordentligt med den rejäla fläskläpp jag har, vilket försvårar för mig att göra mig förstådd. Inga bra förutsättningar för givande umgänge med andra.
 
Nä, nu passar jag bäst i avskildhet. Tänk om någon skulle tro att jag har fått en botoxinjektion i halva överläppen. Det skulle faktiskt vara möjligt. Det är så jag ser ut.
Hoppas bara att jag inte skrämmer bort Sälly och Erland, vilka jag hoppas har anlänt till stugan till helgen. Jag vill ju se dem i levande livet också, inte bara på servetter.
 
För övrigt anser jag fortfarande att Kevin Costner har en förödande sexig röst, vilket inte har ett dugg med min förkylning att göra. Det har däremot med tallkottkörteln att göra. Eller hur det nu var.
Ja, ja det kanske vore bäst om jag försökte slumra en stund. Det har i alla fall med tallkottkörteln att göra.
 
Om du nu inte förstår vad jag menar så beror det ju på mina problem med artikulationen. Några andra problem har jag just inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0