Inte mycket till vila här inte

 
Vi har varsin fåtölj för återhämtning och laddning av batterier, mobilen och jag. Mobilen vilar mest på natten och jag på kvällen. Men i dag skulle vi behöva en rejäl dagsdos, båda två.
 
I går inföll dagen S, som i shopping. Eller inte nödvändigtvis shopping men det låter ärtigare än "gråskallarnas årliga busstur", eller vad man nu ska kalla det. Man skulle också kunna beskriva det som tre bergsgetter, en tapper och ett timglas på rymmen. Att det är jag som är timglaset, råder ingen tvekan om men då förstår du väl att vi inte talar om figuren! Nej, det är orken, som successivt rinner ur, som är likheten.
 
Vi sticker iväg tidigt, tidigt med buss till Björkarnas stad. Väl framme tokregnar det alltid. Vem bryr sig? Vi har bara en kort rusch till första anhalten, caféet, där uppiggande kaffe gör susen. Anhalt två var, i år, nedlagd. Vi befarade att Umeå, likt många andra städer, med shoppingcenter utanför stadskärnan, skulle ha fler tomma butikslokaler men så var det lyckligtvis inte.
 
Som vanligt gick vi systematiskt tillväga. Vi betade av en efter en intressant butik i riktning mot lunchrestaurangen. Men vad? Hela centrumkärnan liknade en stor lerpöl med stängsel och stök. Dessutom regnet. Om någon av oss hade tänkt sig att ha en välordnad frisyr hela dagen, fick denna någon i ett tidigt skede inse att det var bara att glömma. Och är det nåt vi kan, så är det att glömma. "Var var det jag såg den där röda blusen?" "I vilken galleria fanns den där mysiga butiken med allt möjligt?" "Det enda jag är riktigt säker på är att det var på Flash!" (Vilket visade sig vara Dea Axelssons) Så vi gick dea. På riktigt svenska betyder det ju "därifrån".
 
Det hände att vi tappade bort varann. Då fick mobilerna jobba. Ibland svarade vi, ibland någon annan.
Att orka gå in i flera provhytter och prova byxor, tyder på väldigt god kondition. Att köpa en tunika, utan att prova, tyder antingen på mod eller slut ork kvar. Gissa om jag provade? Men i dag har jag gjort det och både tunikan, julsakerna och adresslapparna passade. Till och med det röda snöret.
 
Jag hade en hellyckad dag i går, det känner jag i kroppen. Tyvärr kan jag inte unna mig någon vila i fåtöljen i kväll, AIK behöver mig, skadefri och spelsugen. Och skulle jag ha ont nånstans, håller jag det hemligt. Upper- eller lower body, vad spelar det för roll för ett timglas? Det är bara att vända på det och köra igång igen!

Kommentarer
Postat av: Lillemmish

cool mobilhållare :D


Svar: Eller hur? 😊
Maude Westerman

2016-11-22 @ 12:15:00
URL: http://nouw.com/lillemmish
Postat av: Yvonne%2525252525252520S%25252525252525F6derberg

Tappra du. Men inte är du gråhårig........

2016-11-24 @ 11:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0