På tal om svikare . . .

(null)

Det mullrar i nejderna och nej, det är inte åskan.
Silly Season, hört talas om den? Det är en årstid av starka känslor i bygderna, när människor av kött och blod torgförs på en marknad där hugade spekulanter får lägga bud och bjuda över varann. Varje människa har en så kallad agent vid sin sida, som håller reda på budgivningen.
Det hade inte slavarna på slavmarknaden.
Det hade inte heller jag.

Född och uppvuxen i Skellefteå accepterade jag  en flytt till Västerås, som faktiskt berodde på ett missförstånd, men, som dom sa di gamle: Ungdomen ska röra på sig, det är bara nyttigt.

Jag trivdes, fick jobb där jag lärde känna mycket folk och fick fina vänner, nya erfarenheter och lärde mig massor. Men. Det var inte hemma.
Efter några år gick flyttlasset tillbaka. Nu var jag hemma. Med mig i bagaget hade jag en hel hop lärdomar, som jag tror jag har haft nytta av i livet. Och kärleken till Skellefteå blir bara starkare och starkare. My Hometown.
Utan mina år i Västerås, hade jag kanske aldrig fått perspektiv, aldrig vuxit som människa, aldrig förstått att jag inte kan växa utan mina rötter. Vem vet?
Och ingen såg mig som en svikare när jag for.
Men så var jag inte hockeyspelare heller. Det är jag väldigt glad för i dag.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara Du, kanske kommer åter, älskade nuvarande hemvist en gång, hoppas, kram fån mig Ima

2018-04-26 @ 17:25:10
Postat av: Anonym

Underbara Du, kanske kommer åter, älskade nuvarande hemvist en gång, hoppas, kram fån mig Ima

2018-04-26 @ 17:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0