Nästan ett års tystnad

 
Men nu tyar jag inte längre!
Jag vill skrika ut min glädje över vapenvilan i Syrien!
Jag vill vråla ut min ilska över försäkringskassan!
Jag vill torgföra min frustration över trångsynthet!
Jag vill visa min kärlek!
Jag vill. Jag vill. Jag vill.
 
Det blev många ”jag” där. En dödssynd är det, att börja en mening med jag. Då är man egotrippad och uppblåst. Men nu är det ju så, att det är mina känslor det handlar om och då blir det ju väldigt svårt att inte skriva om sig själv, eller hur?
 
När jag slutade med min blogg, Saltatochkryddat, för snart ett år sen, var jag hjärtinnerligt trött på mig själv. Mina åsikter, mina tankar, mina minnen, mina funderingar, mitt, mitt, mitt.
Nu vill jag umgås med mig själv igen. Och väldigt, väldigt gärna med dig.  Om du vill.
Det kommer att bli mycket hittat och dittan. Käpphästar (var och vart), kärlek (familj), TV-kanaler (reklamfinansierade), barnbarn (sen sist har det äldsta vuxit om mig med flera centimeter), media (grrrrr), ja, du förstår, det blir som vanligt en hel del svammel, en del saltat, en del kryddat.
 
Nu har jag tagit beslutet. Det andra beslutet, valet, är Ditt.
 
Bilden föreställer förresten alla stenar som just nu fallit från mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen tillbaka. Du är efterlängtad av många 😚

2018-02-25 @ 17:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0