Ibland seglar ett litet moln förbi

(null)

Och det molnet hade ett namn. Ja, faktiskt två. Det ena var Norwegian Flight. Det andra var Modern Teknik.
Om man har bokat ett tidigt morronflyg för att, tillsammans med syster och svåger, ta ett annat flyg till soliga nejder, senare i höst, då vill man inte bli automatiskt ombokad till en avgång flera timmar senare. Till och med långt senare än utlandsflygets avgångstid. DET FATTAR VÄL ALLA?? Att man då försöker via mail, telefon, chatt, alla typer av kommunikation (förutom flyg) få tag på någon som kan svara på alla mina frågor, känns väl helt naturligt, eller? Nä, inte för Norwegian. Tro mig, jag har suttit i timmar och försökt. Till slut kokade min hjärna så maken föreslog en biltur. Det var rätt medicin det! Som alltid.

Sen dök en ny bekantskap upp på mitt BankID.  Något hade hänt och jag måste beställa ett nytt, sa rutan. "Skitlätt", sa mina bonussöner. "Jättelätt", sa mina bonussonhustrur. Och hörde jag inte ett "superenkelt" från sjuåringen i rummet intill.
Efter två dagars superenkelt jobb, hittade jag lösningen: datorn! I stan. En kort biltur och det var fixat. Vad gjorde man utan bilturer?

Flyget då? Tja, vi förlorar väl en del pengar eftersom vi tvingas boka med SAS för att hinna i tid. Men hellre förlorade pengar än ett förlorat förstånd. Även om båda har ett starkt begränsat sparkapital.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0