Känsliga läsare varnas!

(null)

Han jobbar och sliter
runt folk som spyr och skiter
Av handsprit är hans hud skör
och mitt i alltihop är det nån som dör
Inte av vanvård eller brist på mat
hen har bara levt klart
Han vill ge den tröst som anhöriga behöver
men har sällan den tiden över
En skral bemanning
är tyvärr den sanning
som råder i denna välfärd
där snart ingen vill bli upplärd
 För vem är det dom hittar
bacillerna som smittar?
Jo, självklart de som sköter om
och kommer i närkontakt med dom
som behöver all hjälp de kan få
men nu är det faktiskt så
att de som vill, blir färre och färre
och vårdsituationen värre och värre
De som orkar, gör det inte för lönen,
de ser ögon, som ber bönen:
Hjälp mig, med det jag behöver, 
inte en tablett som söver,
utan en kram och sitt en stund
så möter jag tryggt John Blund.
Tänk, så lite det skulle behövas
för att i trygghet få sövas
men tyvärr, tiden räcker inte till det
han ska hinna lägga flera, vi vet.
Han gör allt han kan,
denna underbara man
och de arbetskamrater som är kvar,
de som inte skyndat har
att söka sig nån annanstans
där de ändå har en chans
att planera för en ledighet
som de garanterat vet.
Jag hoppas han har ork till en puss
MEN först efter en lång, varm dusch
som sköljer bort baciller och bekymmer
och allt vad välfärdsvården rymmer.
Sen faller det på min lott
att laga till nåt gott
och hoppas han får hela helgen fri
för det behöver han - och vi.

En underbart vacker ros till var och en
som orkar jobba inom vården
🌹❤️

Kommentarer
Postat av: Yvonne%252525252525252525252525252520S%2525252525252525252525252525F6derberg

Jag blir rörd till tårar. Du har fångat vårt arbete så bra. Skicka denna blogg till ansvariga för vår omsorg. Den sa allt. Kram

2018-03-03 @ 16:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0