Dagens i-landsproblem

Du vet, det finns ju kuddar i alla möjliga utföranden, som ska hjälpa oss att sova gott utan att nacken blir felvinklad, något som ofta ger upphov till huvudvärk, vilken i sin tur är orsaken till att mycket går snett.
Nå, jag har en sådan kudde. Den är väldigt avlång. Det är bra för då räcker den till även när jag kastar mig omkring i sängen. Så - vad är då problemet? Svaret är: örngott.
 
De har kommit i otakt, kuddtillverkarna och sängklädesvävarna. Att hitta örngott till min kuddes mått, är näst intill omöjligt. Jag har lyckats få tag på ett grönt (fullträff eftersom tapeterna är gröna) och ett brunrandigt (som är så fult att jag drar mig för att gå och lägga mig). Men - så har jag också ett tredje!
 
Den första advent ska sängarna bäddas med adventsutstyrsel. Påslakan som bara används under de två första veckorna i december, sedan kommer de röda jullakanen. Adventslakanen är i mossgrönt med mönster i guldfärg. Till min kudde har jag då lyckats hitta ett guldglänsande örngott. I siden.
 
Vet du hur halkigt sidentyg är? Jag ramlar av kudden stup i ett och i natt vaknade jag av att jag i full fart skallade sängbordet! Det gjorde ont. Men vill man ha fint i sängen, får man lida pin i svängen.
 
Ett annat i-landsproblem jag har, är att mina inkommande sms har börjat haka upp sig. Jag kan se från vem de kommer och de tre-fyra inledande orden, sen får jag vänta upp till en halv minut innan resten visar sig. En halv minut kan vara en ocean av tid. Tänk bara om det kommer ett sms från min dotter och jag ser "Vill du veta" och inget mer. Eller, ännu mer frustrerande, ett sms från min son, som lyder "Är framme". I det fallet är det inte fortsättningen som saknas, utan ett tidigare helt sms med upplysning om vart han har åkt. Men där kanske jag inte ska skylla på telefonen . . . Det kan också komma ett sms från en kompis, där jag bara ser "Ring mig när du".
När jag vad då? Ser sms-et? Vaknar i morron bitti? Har läst dagens tidning?
 
Ibland kan en halv minut vara förödande. Fråga bara våra alpina stjärnor. En halv minut? Ja, då är det kört. Helt kört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0