Vem finns där ute i mörkret?

 
Jag tog en bild en kväll.
Längst ute på älvskanten stod pelarna och mittemellan dem var en gasolbrännare placerad.
Vad som därutöver var, var mörker. Och en cirka 35 meters brant ned till älven, som började precis bakom pelarna och brännaren.
Men si, där blev jag blåst!
 
Bakom, mitt ute i luften, finns där någon. Bilden avslöjar vad ögat inte såg. Vad? Vem? Och vad håller denna någon i, som dessutom är cerisfärgat?
 
En del frågor, får inga svar. Vilket är som det ska. Medan andra, som inte heller får nåt svar, kan driva mig till vansinne. Till exempel: Om jag följer min mors recept på russinkakor till punkt och pricka, varför blir de inte som hennes? Jag har även en nyväckt fråga till min far, som jag så väldigt, väldigt gärna skulle vilja få ett svar på men nähä då. Det är för sent.
 
Förmodligen finns ett svar på varför örngott heter örngott men jag har inte hittat det. Inte något godtagbart i alla fall. Däremot fick en vän till mig tämligen omgående ett svar på frågan varför hon åkte fast för fortkörning och förlorade körkortet, vilket hon hade mycket svårt att förstå meningen med. Men, hon har aldrig någonsin känt sig så efterlängtad och uppskattad av sina arbetskamrater som under den månad hon tvingats vara hemma. De har ringt och frågat hur hon mår och berättat att en del av hennes vårdtagare har sagt att de ska ringa polisen och säga till dem att hon måste få tillbaka körkortet på en endaste gång! De saknar henne. Tänk, att det ska måsta till något så dramatiskt för att få veta hur omtyckt och värdefull man är.
 
Lämna gärna förslag på vad som döljer sig i mörkret på min bild men förvänta dig inte att jag ska det till mig. Jag vet vad jag tror och jag tror att jag vet. Det gör mig lugn.
 

Kommentarer
Postat av: Karin Lå

Jag tror det är nån av dina Indianpolare. Skulle gärna vilja veta VEM! Kram

2013-09-17 @ 18:24:21
Postat av: Maude

Jag hoppas du har rätt, Karin :-) Det vore häftigt. Men vet du, jag fick en gång veta vilka "följare" jag har, nämligen delfiner! Och nån sån var det då inte på bilden... Kanske är det Floyd Red Crow Westerman, det finns nåt speciellt band mellan den indianlegenden och mig. Inte bara efternamnet! Kram på dig.

2013-09-18 @ 10:31:22
Postat av: Chrille

Hej, har inte sett det här inlägget förrän nu.
Jag ser precis vem det är och det vet du. Visst hade han en grönaktigt jacka som den jag ser här?
Kram/Ch

2013-09-22 @ 13:06:57
Postat av: Maude

Visst hade han det! Jag försöker bara lista ut vilket budskap det är som han bär . . . Han var gåtfull då och han är det nu. Kram

2013-09-22 @ 19:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0