Det blir inte riktigt som man trott

 
Då - såg jag upp till honom som, inte bara, världens bästa fotbollsspelare, utan dessutom världens sexigaste.
Nu - kissar han i sängen varje natt.
 
Jo, jag har läst det. Han har sådana svåra skador i anklar och ben, efter sin fotbollskarriär, att han inte kan ta sig ur sängen för egen maskin på nätterna. Så han kissar. Där.
Det hade jag aldrig trott.
 
Då - Min syster och hennes kompis, tillika kusin hade, i tonåren, bestämt sig för att ALDRIG gifta sig med någon som hette Andersson!
Nu - gissa vad DE BÅDA heter i efternamn?!
Det hade jag aldrig trott.
 
Då - när min dotter var liten och skulle få sprutor mot olika barnsjukdomar, fick vi möblera om hela väntrum för att få fram henne från de stolar och bord hon gömde sig under, gallskrikande.
Nu - är hon en trygg sjuksköterska.
Det hade jag aldrig trott.
 
Då - var min son inte det minsta intresserad av att skriva och berätta. Inte ville han åka nånstans heller, flygrädd som han var, plus återhållsam i möte med nya människor.
Nu - skriver (och fotograferar) han både i Flugfiske-feber och i Destination Skellefteås hemsida för turister!
Det hade jag aldrig trott.
 
Då - när jag var i tidiga tonåren, hade jag en drömbild av min tillkommande; han skulle vara lång, lite kraftig, ha mörkt hår och mörka mustascher.
Nu - lever jag med min dröm och han är under medellängd, smal med gråsprängt hår och vissa dagar välrakad.
Det hade jag aldrig trott.
 
Nä, det blir faktiskt inte alltid som man inbillar sig att det ska bli och tur är väl det. Om allt vore förutsägbart, skulle överraskningen inte ens finnas som ord. Och ibland är den det bästa som kan hända. Men också tvärtom. Jag undrar om den inte, trots allt, är meningen med livet. När man ser i backspegeln.
 
På söndag avgörs det. Kanske. Det finns trots allt en risk, eller chans, att Sverige kommer att få en regering som måste arbeta över blockgränserna.
Men det tror jag inte.
Och att svenskar röstar på SD.
Det hade jag aldrig trott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0