Var bor vi??

 
Vår gatuskylt är helt täckt av snö. Går vi ut så vet vi inte var vi bor.
Sommardäcken är på. Vårlökarna blommar. Storspoven har kommit. Det mesta tyder på vår. OM inte om fanns. Det vill säga vädret!
 
Vad jag förstår så har stora delar av Sverige drabbats av snöoväder. Till och med Skåne. Och Göteborg.
Nu tror du kanske att jag försökte göra en snygg övergång till att skriva om hockey. Det tror inte jag.
Inte heller tror jag att jag tänker skriva om Miljöpartiet. De har väl nog med sitt eget slutspel.
Liberalernas nya logga är jag alldeles för pryd för att ens nämna.
 
Så, jag tror att jag har tänkt skriva om - lycka. Ett tämligen svårsmält ämne en sån här dag. Eller?
Men så här är det i alla fall.
Jag är så lycklig över att Åsa har fattat ett beslut.
Jag är så lycklig över att jag fick möjlighet att träffa Anna och Maria i torsdags.
Jag är så lycklig över att jag har ett bokpaket att hämta.
Jag är så lycklig över att min man får mig att skratta hjärtligt flera gånger om dagen.
 
Okej, jag ska inte trötta ut dig med en massa fler anledningar, utan helt enkelt bara konstatera att:
Jag är så himla lycklig, för det kunde ha varit så mycket värre.
Till exempel kunde vi ha förlorat mot Luleå i en final.
 
Och det kunde ha varit minusgrader.
Jag kunde ha misslyckats med födelsedagsbaket till Arwen och Mio men det gjorde jag inte.
Sån är jag i dag.
I morgon är en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0