Jag brinner för AIK men . . .

(null)

.... det finns annat som också brinner. Mitt knä, t ex.
Jag är förtvivlad.
Så gott som varje dag får jag veta att jag inte är en riktig AIK-supporter. Varför? Jo, en äkta supporter går på alla hemmamatcher och hejar på sitt lag. Annars är man en svikare.
Spelarna i laget vädjar till publiken, den sjätte utespelaren, att komma och stötta dem, att bära fram dem till vinst. Helt förståeligt och, faktiskt, lite rörande. Så mycket betyder "de riktiga" supportrarna, de som är på plats vid varje match.
Visst har vi varit på en del matcher, men på grund av en väsentligt betydande anledning, makens skiftjobb inom vården, har vi varit förhindrade på många. För att, som riktigt hockeyintresserade, kunna se samtliga SHL-matcher, har vi köpt abonnemang på C-more. Det kostar en slant. Det är det värt.
Inför slutspelet kollade vi med makens schema hur många matcher vi skulle kunna gå till Arenan och se. En! En enda hemmamatch mot Djurgården. Okej, men den chansen skulle vi ta, i alla fall.
DÅ inträffade ett oväntat inslag i vardagen. Jag drabbades, i en fallolycka, av två stukade fötter och ett ständigt värkande, stelt knä med lösa benbitar. Att gå i en vanlig trappa, är inget man ser fram emot. Att då tänka sig att gå i de jättehöga, icke-ergonomiska, trappstegen på Arenan är helt uteslutet. 
Som om inte det räckte, har jag drabbats av något annat plågsamt. Dåligt samvete. Skuldkänslor.
Jag kan inte hjälpa mitt älskade AIK. Jag är en av svikarna.
Snälla ni på Västra Stå, snälla North Power, klappa och sjung från mig också! Ni är helt suveräna! Peppar, sjunger, kör med specialskrivna hejaramsor till enskilda spelare, sprider glädje och tystar de självutnämnda "experterna" som svär, gormar och gnäller, ni får igång övrig publik samt laget. Helt enkelt ovärderliga.
Det är inte jag. Jo, av skatteverket förstås. 10.549 kronor i restskatt, bara för att jag har haft fräckheten att gå i pension. Från att ha varit sjukpensionär. Förmögenhetsskatt, alltså (obs! Ironi).
Jag försöker i alla fall sprida glädje och kärlek på Skellefteå AIKs fans facebooksida. Räknas det?
Heja AIK, laget i mitt hjärta, känn mitt stöd och min kärlek. Jag ber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0