Det skiter vi i!

(null)

Okej, visst kunde jag ha skrivit "Det struntar vi i" men det hade varit betydligt svårare med illustration till.
Dessutom säger man inte så i dag. "Och", "orka", "intresseklubben antecknar" med flera uttrycksfulla strofer, markerar ett klart ointresse.
Vi fortsätter kämpa med att skita i sånt som inte intresserar oss. Mossigt så klart men även det epitetet har fått nya kläder via "ute" till flera ord med as som förled. Ordet as förstärker såväl det som är positivt som negativt. Det är i och för sig märkligt då as är detsamma som kadaver. Om jag, som mormor, frågar barnbarn hur kakorna som jag bakat smakade, kan jag få svaret "asgoda" . . .
Det gäller att ha provsmakaren framför ögonen för att veta vad det ärliga svaret innebär.
Själv såg jag ett program på TV en kväll där en person hade "rappat hela natten" och var totalt färdig. Det kunde jag väl ha förståelse för tills personen ifråga förtydligade "jag har för fan legat på toagolvet och rappat hela natten!!"
??
Så småningom utkristalliserades en betydelse av rappa till att innebära spy.
Själv dissar jag sådana nymodigheter. Jag är panscho och gör som jag vill. Aldrig i livet jag skulle använda fett i nåt annat än matlagning och bakning. Fett najs, till exempel. Fett ska man vara försiktig med, har jag fått lära mig.
Men för att återvända till skiten. Hur kan någon vara skitsnygg? Skitgod? Skitmysig?
Det är definitivt fel ord på fel plats.
Jag röstar för ett återinförande av förstärkningsordet "jätte". Förutom i jätteliten. Typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0