Jag kastar mig in i politiken

Jag skulle kunna säga mycket om miljonrullningarna i fester på vår bekostnad men det gör jag inte. Inte i dag. Nej, nu är det mer bråttom att lägga sig i politiken än någonsin. Om, jag säger OM, norrmännen bestämmer sig för att avsätta Jens Stoltenberg som statsminister, då vill vi ha honom! Då måste vi lägga det högsta budet så att vi garanterat får hit honom. Den mannen är en landsfader. Okej, han är ytterst ansvarig för säkerheten i Norge, liksom allt annat, och måste någon ställas till svars för misstagen som tydligen gjorts i samband med sprängningarna i Oslo och polisinsatserna på Utöya, så är det naturligtvis han. Jag är dåligt påläst men jag antar att Norge, liksom vi, har ett statsöverhuvud som kallas kung. Nu ska jag inte skriva nåt om vår kung och hans ansvarsområden men han är en fena på att heja fram Sveriges handbollslag i OS och att stå i spelargången och göra High Five med alla spelarna. Sen är han också bra på att bläddra i böcker, eller "vända blad" som han själv uttycker det.
 
Jag misstänker att varken Sveriges eller Norges statsöverhuvuden blir avsatta i en krissituation gällande deras ansvarsområden. Det måste ju ha inträffat någon sådan. Om jag inte minns fel, har någon missat att krossa champagneflaskan mot ett skepp flera gånger och till sist tvingats anlita hjälp. Inga krav på avsättning hördes då. Vi är ett vidsynt folk vi.
 
Men nu var det ju Stoltenberg jag var ute efter. För norrmännens skull hoppas jag att han får sitta kvar. De behöver honom. Men skulle han falla så är han välkommen hit.
 
Det var bara det jag ville ha sagt. Innan det är försent. Innan nåt annat land drar i honom. Det är ju ändå vi som är språkmässigt närmast, vi förstår varann, Jens och vi. Verbalt och själsligt. Herremin, jag tror jag är lite betuttad. Det kommer jag aldrig att bli i någon av våra nuvarande partiledare och potentiella statsministrar. Ja, det skulle vara Annie Lööf då. Hon har ju så vackert förnamn.

Kommentarer
Postat av: Karin L

Annie ja hihi, förstår dig till fullo. Även angående Stoltenberg. Välkommen åter i bloggsfären Maude!

Svar: Tack, Karin! Skönt att veta att du är på min sida ;)
Maude Westerman

2012-08-29 @ 22:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0