Förbannelsen är bruten

Äntligen! Förbannelsen är bruten. Syster och svåger har varit på en SAIK-match som slutade med hemmaseger! Och vilken seger sen. Hela Arenan kokade. Våra spelare flög fram. Per Ledin kändes så nära. (Vi satt nämligen ovanför HV:s utvisningsbås). Wesslau fick kapitulera till slut och det med råge. Kan en lördagskväll börja bättre? Eller förresten, vaddå börja? Vi såg ju reprisen på TV när vi kom hem. Å vad vi njöt!
Så välkomna tillbaka, herr och fru Andersson, nu när vi vet att det inte är ert fel om SAIK förlorar.
 
I dag har jag varit i skogen och huggit en julgran. Du ser det framför dig, va? Djupt inne i skogen där träden växa höga, där går jag och letar efter den perfekta granen i flera timmar. Till slut hugger jag ner den utvalda, ett tungt och slitsamt jobb så svetten lackar och ryggen värker. Så faller den då till sist och jag släpar den tunga granen efter mig i flera kilometer.  Jepp. Precis så gick det inte till.
 
På stugtomten växer några smågranar. Jag tog en såg och hotade en liten gran som blev så rädd att den gick av. Nöjd och belåten nöp jag den mellan tummen och pekfingret och bar den till bilen cirka tio meter bort.
Den lilla rackaren ska stå på bordet på vår nya balkong, ha tovade domherrar hängande i sina grenar och bli till sällskap åt en jättefin ljuslykta. Jaa, just det, domherrar! Avslöjande och insinuanta kommentarer från min junta undanbedes.
 
Affe skajpade mig för en stund sedan och blev väldigt imponerad av att jag hade gått från stan och hem i dag, "i denna kyla". Minus 6,7 grader. Själva hade de utsatts för tortyr på skolan då de tvingats vara ute på rasterna "i denna kyla". Det är det jag säger, han är Sveriges yngsta tonåring.
I morgon ska jag inte gå ut alls. Det har jag redan bestämt. Prognosen säger hårda vindar och några minusgrader. Det är väder för mig att vara inne i. Jag har faktiskt en hel del att göra. Beställa böcker på Bokus. Vattna blommor. Lösa korsord. Läsa recept. Hinner jag allt det där, är jag nöjd. Annars ser jag tennis på TV och är ännu nöjdare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0