Ska jag bli orolig, eller?

Jag är brydd. Vet inte riktigt hur jag ska tackla det här. Ska jag bli orolig eller känna mig hedrad?
Så här är det: Jimmie Ericsson ringde nyss och frågade om jag ville bli AIK:s sjätte utespelare! Skam till sägandes visste jag inte att de har infört ett nytt spelsystem i Elitserien som tillåter sex utespelare men okej, jag kan inte följa med i allt som händer. Jag har ju ett eget liv att sköta också.
Men - jag? Många tankar hann snurra runt i min skalle; på vilken plats hade de tänkt att jag skulle spela, har de inte en så komplett trupp som de gjort gällande, skulle jag kanske ersätta någon som skadat sig, eller?? När jag samlat mig efter överraskningen, ställde jag frågan: Vilket nummer skulle jag få på tröjan? "Tryck 3", svarade Jimmie och då gjorde jag det, eftersom jag såg tröja nr 3 med namnet Westerman på för min inre syn, vilket jag inte kunde motstå. Då säger kapten Ericsson: Tack för att du tog dig tid. Jag hoppas att vi ses på Arenan.
???
Jag fattar ingenting.
 
I dag har Arwen och Mio varit och hälsat på sin farmor, den privilegierade varelse som är jag. Mio var på ett sjusärdeles strålande humör eftersom han hade fått klä sig i jeansshorts. Det är faktiskt 18 grader varmt just nu. Inte för att det spelar nån roll för honom, jeansshorts är alltid rätt. Föräldrarna brukar inte alltid hålla med honom, speciellt inte vintertid. Kanske är brevbärare ett framtidsyrke för honom. De brukar börja med shorts i april här och hålla ut så länge de bara kan. Oktober lägger bara veklingarna av. Mio är ingen vekling. Han är en superheeeero. En sån äter våfflor utan trams. Fyra stora skedar med sylt, nån liter vispad grädde körs runt, runt tills det är lagom. Då trycker man in hela härligheten i munnen. Storasyster Arwen, som börjat förskolan, gör små konstverk av våffelhjärtan. En liten klick hjortronsylt, en liten klick grädde, ovanpå det en liten klick hallonsylt med grädde på och till sist en pytteliten klick jordgubbssylt. Hjärtat ser ut som en bakelse och hon är söt som en tårtsmula. Båda syskonen njuter på var sitt sätt. För att inte tala om deras farmor. Men hon njuter inte främst av våfflorna. Hon gonar sig åt att vara farmor, mormor och sjätte utespelare i AIK. Hoppas jag får spela med Bellemare . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0