Inte ett enda ord om hockey!

I dag tänker jag inte skriva ett enda ord om hockey. Inte en mening om hur det känns att efter två perioder, med en 2-0-ledning, sitta skönt avslappnad i sin fåtölj med ett belåtet leende på läpparna. Ingenting om en snabb reducering och en påföljande kvittering.
Jag tänker inte beskriva känslan av hur den kalla handen kramar åt kring hjärtat och hur pulsen når rekordhöjder. Eller att man sitter med armarna i rakt uppåtstående läge i drygt fyra minuter av en fjärde period. Hur "Sudden death" känns som ett realistiskt uttryck.
 
Varför skulle jag ägna mig åt att berätta om vad som händer när Oscar Lindberg får in vårt tredje mål och avgör? Jag ska inte skriva om vrålen som tömde våra lungor och fick balkongdörren att blåsa upp på vid gavel. Att jag ligger i en fåtölj och tänker att "här blir jag kvar resten av natten".
 
Och varför skulle jag återge segerintervun med den Oscar jag inte har nämnt här ovan, när jag inte uppfattade ett ord om vad som sas?
 
Att grannen mittemot, 80-plussaren, ringde på dörren efter matchen bara för att fråga om jag hade kvar mitt nagellack, varannan gul, varannan svart nagel, eller om jag hade bitit bort det samt att ge mig all info om skottstatistiken i varje period, det är väl inget att skriva om. Inte heller att hon hade skyndat sig ner i tvättstugan i pausen mellan period två och tre för att hämta upp fyra skurtrasor som hon hade tvättat och när hon kom upp igen stod det 2-2! Inget att tala om, direkt.
 
Jag skulle visserligen kunna berätta att Hardy Nilsson höll på att skrämma ihjäl mig i drömmen i natt, genom att tvärt dyka upp en centimeter från mitt ansikte men då han är en före detta hockeyspelare, väljer jag att inte nämna det heller.
 
I morse vaknade jag med varenda liten jäkla muskel i nån sorts kramp. Men med en helt perfekt frisyr! För ett troll.
 
Det måste ha att göra med den deckaren jag läser just nu. Den är spännande den. Så jag tror att jag skriver om den på min blogg. Det blir nog bra.

Kommentarer
Postat av: Chrille

Bra idé att inte skriva ett ord om den hemska matchen. Jag vaknade med huvudvärk efter en dålig natts sömn.
Mvh/LHC

2013-04-04 @ 12:54:36
Postat av: Maude

Ja du, Chrille, man kan ju undra varför vi utsätter oss för det här? ;-)

2013-04-05 @ 15:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0