I kväll blir jag upprörd!

Om jag har sovit? Siså, som Gidde säger. Det finns en måne däruppe på himlen som stör. Halv tre i natt kom tidningen farande genom dörren. Då vaknade mina betingade reflexer. Aha, tidning - te - havreknäcke - leverpastej - gurka .... Men det var ju alldeles för tidigt så jag fick kämpa länge för att betvinga mina lustar. Jag tänkte på annat. Janne Josefsson, mina borttappade/gömda guldsmycken, vilka som är lagkaptener i respektive elitserielag och förbenade TV4.
 
Hur skulle jag kunna somna om då? Helt omöjligt i den sinnesstämning jag befann mig. Hann jag tänka innan jag vaknade några timmar senare.
 
Dock hade vakentiden fått mig att inse att jag kommer att bli arg i kväll. På vem eller vilka har jag inte bestämt mig för men att Uppdrag granskning kommer att reta upp mig, det är jag säker på. Ibland är Josefsson min hjälte, andra gånger är han bara en plump, självuppfyllande grävande journalist.
 
I kväll ska han "avslöja" dopningen inom längdskidåkningen. I kväll ska han plantera tvivel hos dem som trott. I kväll lär ingen gå säker.
 
Jag har, som sagt, redan bestämt mig för att bli upprörd. Säg Northug och jag går igång direkt. Inte för att jag tror att han är dopad, utan för att han är som han är. Dessutom åker han fult. Oestetiskt. Marit Björgen håller på att irritera mig också. Jag tror absolut inte att hon kör med otillåtna medel i kroppen, hon är bara för bra. Det passar mig inte.
 
Gunde var hög på havregrynsgröt. Per Elofsson var hög på hög höjd. Sixten Jernberg var hög på frustande vinnarinstinkt.
 
Får/kan man inte vara det i dag? Du ligger risigt till, Josefsson. Det kan bli du som jag utser till syndabock. Eller hjälte. I vilket fall kommer jag att bli upprörd. Kanske rent av förbannad. Oj, så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0