Man måste tänka rätt

Var försiktig med vad du önskar dig! Det har du väl hört åtskilliga gånger? Men har du tagit varningen på allvar? Det bör du göra.
 
Tankens kraft är vår starkaste kraft, det har jag fått lära mig. Och erfara. Men det gäller att tänka rätt, att fokusera, annars kan det gå galet.
 
Jag minns till exempel när vi, på det EU-projekt jag då arbetade, skulle få ett internationellt besök och jag blev tilldelad att, på engelska, berätta om vår verksamhet. Tilldelad lät ju nästan som om det var frivilligt. Tvingad låter bättre.
I min vånda sa jag till några av mina deltagare att jag skulle använda mina häxkrafter till att stoppa besöket. De tog mig inte på allvar. "Någon kan ju bli ofärdig och få svårt att förflytta sig", log jag segervisst. Sedan följde en diskussion om ordet "ofärdig", huruvida det tillhörde det svenska språket eller ej. Jag blev ofokuserad. En dödssynd för en som är i behov av "may the Force be with me". Mina tankar slirade rejält och mina arbetskamrater skrattade rått när jag, morgonen efter, kom, svårt haltande, till jobbet.
De internationella gästerna kom, pigga som bara den, och jag höll mitt anförande sittande i en genant ställning med mitt värkande ben på en pall. Kors vad besökarna applåderade och berömde mig men jag kände att det var medlidandet de gav utlopp för. Stackars mig, som hade så ont. De skulle bara veta . . .
 
Min syster, som bor i Småland eller Västergötland eller på gränsen, tycker det är såååå vackert med snö. Här uppe alltså. Nu har hon så vackert där hon bor så att hon knappt tar sig ut. Så går det!
 
Jag tror på tankens kraft. Jag tror på affirmationer. Jag tror på det goda. Tänk positivt om något gällande dig själv eller din omgivning, se bilden framför dig, ofta, ofta och det kommer att bli verklighet.
 
Jag har en bild på näthinnan av en lycklig familj på gräsmattan utanför sitt hus en vacker sommardag. Alla är friska och njuter av livet. Jag ser det och jag vet att det blir så.
 
 

Kommentarer
Postat av: Chrille

Västergötland, jojo det är ett stort land och inte lätt att hålla reda på alla landskap.

2013-02-23 @ 11:08:35
Postat av: Maude

Precis, Chrille! Som Sollefteå och Skellefteå.... Eller Sverige och Schweiz..... Eller att man har för bråttom .... Kram

2013-02-25 @ 10:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0