När allt vänds upp och ner

Jag hade tänkt skriva en blogg om Leif Boork och hans självpåtagna roll som skjutjärnsjournalist. Hade också tänkt kommentera världsläget. Och kanske raljera över någon politiker som gjort något som han/hon försökt mörka.
 
Du vet, stora händelser i min värld.
 
Men så hände något. Tillvaron vändes upp och ner. Stort blev till pyttesmå partiklar, om ens något.
 
Någon blev jättesjuk. Någon lycklig, mitt i livet. Plötsligt fanns inget annat i tankarna. Visst såg jag Byggmarks slalomåk men brydde jag mig? Minns jag något? Jag såg men såg inte. All energi gick åt till att försöka hitta kraft att tänka positivt. Luft att andas. Till att brottas med maktlösheten.
 
Hon får den bästa vården. Hon har sina kära hos sig. Det är klart att hon blir bra. Något annat finns inte. Hon som är en sån glädjespridare, som ger så mycket av sig själv. Naturligtvis blir hon frisk.
 
Jag längtar tills Leif Boork retar mig igen. Då vet jag att hon är frisk och att mina bekymmer är på den nivå jag önskar att de ska befinna sig.
 
Krya på dig, käraste du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0