Det går utför .....

Det går utför med Piteå. Jag var där i går och betraktade förfallet. Servettstaden nummer ett, hade inga snygga servetter alls! Vad hjälper det då med en Walk of Fame på gågatan? Att stadens stor- och stoltheter har fått en blänkande platta med sitt namn på? Mikael Rehnberg. Liza Marklund. Lasse Eriksson. Bland många andra. Vad betyder det när man inte satsar på servetterna?
 
Nu har Skellefteå chansen! Eftersom Piteborna åker hit för att shoppa och vi åker dit i samma ärende, har vi nu chansen till ett stort försprång. Om köpmännen och turistbranschen i Skellefteå är snabba, kan vi ta hem storvinsten. Ut och sök! Fort! Snygga, annorlunda, designade, färgmatchande servetter. Det lockar, jag vet. För om det är så att mannen hittar ett par jättesnygga Björn Borgskor på rea medan man själv går bet, då kommer servetterna in i bilden. Som ett vackert tröstpris. För nånting skall shoppas.
 
Det går utför med Färjestad också. Att ta stryk mot ett magsjukedrabbat SAIK med 0-1, det är riktigt dåligt av ett "formstarkt lag". I fjol tog SAIK SM-silver med cryptosporidiumbacillusker i magarna. Vilka kämpar! Jag vet, för jag hade en drabbad i min närhet och jag lovar att han inte ens skulle ha orkat ta på sig axelskydden inför en match. Han var inte formstark.
Dessutom ringde en Karlstadbo till mig häromdagen och pratade om "vårt lag". Skellefteå AIK, alltså. Nejdå, han är inte en utflyttad men av födsel och ohejdad vana äkta Skelleftebo, han är en genuin värmlänning med hjärtat på rätta stället. I Skellefteå alltså. Jag förstår honom.
 
Det går utför med mig också. Jag har kommit på mig själv med att förespråka en särskrivning.
Okej, så här är det: Om du är välkänd hos mig, då tycker jag bra om dig. Men om du är ökänd, då är du inte mycket att ha i mina ögon. Och är du okänd, ja, då vet jag ju inte ens om dig.
Så gott som varje dag kan man läsa i tidningarna, när en brottsling har gripits av ordningsmakten, "personen är välkänd hos polisen" ....
- Nej men, är det du? Så kul. Vad trevligt vi ska ha i häktet.
 
Förstås inte. Men skulle man inte kunna föreslå en särskrivning där? Att vara väl känd är ju inte detsamma som att vara välkänd, eller hur? När man är väl känd då är man rätt allmänt känd. Men är man välkänd då är man känd på ett bra sätt.
 
Okej, jag ska inte surra mer nu. Bara en sak till, jag vet inte om affären som annonserade "Nu har vi slut rea" förstod varför det inte kom någon anstormning av kunder. Men jag hoppas att någon talade om för dem vad resultatet kan bli av en sär skrivning.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Haha Maude, jag blir alltid på gott humör när jag läser dina blogginlägg. Keep up the good work! ;-)

2013-01-30 @ 18:11:21
Postat av: Maude

Thanks Mate! :-) Jag hoppas dock att det även finns annat som håller dig på gott humör, annars vet jag inte hur jag ska behandla årets semesteransökning från Bloggen .... ;-)

2013-01-31 @ 12:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0