Och flyttlådorna får stå . . .

Det står flyttlådor överallt i lägenheten. Men flest i vardagsrummet, där TV-n finns. Jag slog nämligen en massa flugor i en (?) smäll i går. Packade ner tomtar, stakar, glitter, tomtar igen och allt annat som hör julen till, samtidigt som jag försökte följa all spännande idrott som visades på TV. Det var inte lätt och slut blev jag av allt flängande.
 
Nu är bara julgranen med ryggskott kvar. Den får mannen ta hand om när han kommer hem från jobbet. Nu, när jag ser granen avklädd in på bara stammen, förutom ljusen förstås, ser jag hur konstigt ljusen är placerade. Vem har satt dit dem? Det märkliga är inte bara valet av placering utan att de dessutom sitter snett, precis som om det blåser storm ute i granskogen. Konstigt.
 
Jag är glad över att julen är förbi. Nu stundar det ljusare tider och en massa trevlig idrott. Mellan TV-sändningarna kan jag roa mig med att titta ut genom köksfönstret och konstatera hur årets modetrend ser ut. Det är randigt, stickat, lapptäckesvariant, vitt med färginslag, ja, egentligen kan de se ut hur som helst, huvudsaken är att de syns. Och att de inte är en i mängden. Du förstår väl att jag pratar om hundar?
 
Vi måste bo i ett av stans mest hundtäta kvarter. När jag än ser ut genom något av fönstren, är det alltid någon matte eller husse som går förbi med sin älskling i koppel. Och nu verkar det som att ingen hund med självaktning går ut utan att ha väst på sig. En del har skor också men då går de så konstigt, nästan som när jag har högklackat, att jag tror att de helst skulle slippa. Alla raser, utom de gigantiskt stora med päls som skulle räcka till att värma en ....... VÄNTA! Nu ska Byggis åka!
 
Såja, han klarade första åket. Har du sett hans leende? Det är så smittande att jag bara njuter. Hoppas alltid på att få se det.
 
Nu har jag inte tid längre. Varken med hundar, blogg eller annat. Flyttlådorna får stå kvar där de står. Det är en dag i morgon också. Med mindre idrott på TV. Då kanske jag ska vattna blommorna. Också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0