Min partipolitik

I går hälsade vi våren i duggregn och kyla och med en brasa som vägrade brinna, trots tändvätska, spillolja och naturgas . . .
 
I dag var det så dags för att gå ut och demonstrera samt propagera för sitt parti. Det där med demonstrationen fick vara för min del, jag var alldeles för trött efter gårdagens festligheter men jag vill här och nu framföra mitt partis, Mådsen, program för ett bättre Sverige och varför inte satsa på en bättre värld när vi ändå är igång.
 
De mest tongivande punkterna på vårt program är:
 
- Mer glädje och humor i vardagen
- Mindre girighet och falskspel
- Ärlighet ska belönas - inte bestraffas
- Kortare vintrar
- Längre somrar
- Mindre stress och jäkt
- Mer umgängestid till familjen
- Fler leenden mot okända
- Guld till Skellefteå AIK - igen - och igen - och igen
 
Tja, det var väl liksom det viktigaste det. Sen finns det självklart en massa underpunkter också men dem får bara medlemmar ta del av. Som exempelvis Färre mygg åt folket och Fler Trissvinster till partiet.
 
Vi har en hållbar finansieringsplan för att kunna sjösätta programmet i realiteten, se punkt 2.
 
I dagsläget har partiet en medlem men vi siktar mot att ta en plats i riksdagen vid nästa års val. Förmodligen som vågmästare. Mästare på att våga. Inte väga.
 
Hej Maj! Jättevälkommen min favoritmånad! Jag har bara en vädjan till dig; Gå inte så fort!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0