Hurra - jag har fått korgen!

 
Visst är det kul med överraskningar men bara så länge de är goda. Jag har fått en sådan. En korg full med sånt som jag aldrig har smakat, vilken grej!
 
Honung, smaksatt med smultron och vanilj, punschblåbär och enbärsmust bland annat. Det skulle jag aldrig ha vågat mig på att köpa själv, feg och traditionell som jag är. Men om jag föräras detsamma, blir det en annan sak.
 
Det är likadant med naturmediciner. Jag har vänner som lagt ner smärre förmögenheter på allt möjligt som ska bota, ge energi, ta bort trötthet, överraska ens partner, stärka både muskler och självförtroende, ja, i princip finns en tablett för och emot allt. Jag är skeptisk.
 
När min son var i värsta tonårströttheten, tvingade jag i honom ett naturmedel som sas skulle göra honom piggare. Han blev nåt så omåttligt pigg, att han började vandra uppe på nätterna, hade ingen ro att sova. Det blev en sådan skräckupplevelse för honom att han efter det inte tar en endaste liten Läkeroltablett vid förkylning. Dessutom blev hans tilltro till mig kanststött. Därför har jag tvingats uppfinna alldeles egna metoder att bota olika sjukdomstillstånd med, helt utan dyra tillsatser i någon form.
 
Har du nästäppa eller ont i bihålorna? Plocka ögonbrynen! (Då nyser du nåt infernaliskt och får snyta litervis)
 
Är din mage trög och hård? Då finns det två alternativ, antingen ringer du någon och pratar "skit" (i mitt fall gäller det min syster) eller så känner du på dig att du får en kallelse till tandläkaren i dag.
 
Har du hosta? Drick ricinolja! (Efter det törs du inte hosta . . .) Det är egentligen min fars ordination men jag har fört den vidare.
 
Jag funderar på att ge ut en bok. Den kommer att revolutionera läkarvetenskapen, ruinera apotek och hälsokostbutiker och göra mig till Mammons ärkefiende. Kanske kommer någon MC-klubb att sätta upp mig på sin elimineringslista (MC = Medical Care) och jaga mig. Nä, det blir nog för farligt, jag får skrinlägga bokplanerna.
 
Men ett råd till ska du få; Om du känner dig trött och tömd på energi, gå ut i skogen, sätt dig och luta dig mot en gammal tall. Den kommer att dela med sig av sin energi till dig, jag lovar.
 
Om honung med smultron och vanilj ger någon oväntad effekt på mig, ska jag berätta det. En hälsofrämjande sådan, har jag redan märkt; jag blir glad när jag ser burken, ja, jag blir jätteglad över att ha fått korgen, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0