I dag är jag sjuk - inte på lördag

 
Jag är sjuk. Inte på lördag.
 
I går var vi sjukare än vanligt. Det finns säkert de som skulle påstå nåt sånt.
När Sveriges VM-kvalmatch i fotboll sänds på TV samtidigt som SAIK:s träningsmatch mot Modo finns att köpa på datorn, då ser man dubbelt! Datorn på bordet och TV-n en bit längre bort.
 
Normalt köper vi inte träningsmatcher men den här var liksom lite speciell. Modo och deras nye tränare, Anders Forsberg, stod för motståndet. Eller motståndet och motståndet . . . När det står 3-0 till SAIK efter två minuter och fyrtioen sekunder, då tycker nog inte ens den mest positive Modotränare att det var särskilt kul att komma tillbaka hit, som han sa sig tycka innan.
 
Att sedan Zlatan hade gjort 1-0 till Sverige efter 27 sekunder, innebar att resten av bägge matcherna bara var liksom en njutning. Men sen var det slut på den känslan!
 
Jag vaknade i natt av att jag höll på att gnugga bort näsan, den kliade nåt så infernaliskt samtidigt som halsen värkte. Huvudet var så tungt att jag skulle ha behövt en lyftkran för att få upp det från kudden. (Det du, Gun!) Och på lördag har vi biljetter till premiärmatchen mot Frölunda (tack Hanna och Anton!).
 
Det värsta är ju om jag tappar rösten, vilket inte min omgivning håller med om, för då kan jag ju inte skrika och heja på våra grabbar. Hur ska de då veta att jag är där? Nej, det gäller att bota sig. Jag brukar nästan aldrig bli förkyld, jag har ju en halv lök i köket som skyddar mig, men det är väl jetlagen som har satt ner mitt immunförsvar. Den och luftombytet. En flytt från skog till stad kräver sitt.
 
I dag hade jag planerat att åka och krama om mina småälsklingar i Kusmark (byn som Viktor Arvidsson kommer från) men så ont vill jag dem inte att farmor kommer dit med en massa bacillusker bara för att hon längtar så hemskonaders efter dem. Min bil, kanonkulan, ska också få bekanta sig med sin vinterbostad och säga vad den vill ha med sig dit. En filt? Fullpumpade däck?
Nå, det får bli en annan dag det.
 
Nu är det dags för en omgång till. Sinova, honungsvatten, panodil, nässpray och halstabletter. Den lilla jäkeln sparar jag till hälgen. Om den skulle behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0