Även i Thailand . . .

 
Vi bytte bilder i dag. Jag fick en, något, misslyckad bild av en strandbar med en desto mer lyckad utsmyckning. Och då menar jag inte främst den svenska flaggan.
Jag skickade, på begäran, en bild på kakor. Som jag bakat.  Antagligen ville kakmonstren förvissa sig om att jag inte har bakat deras favoritkakor till jul, nu när de inte är hemma.
 
Att det hänger en Skellefteå AIK-flagga på en nyöppnad liten strandbar någonstans i Thailand, skulle kunna vara lite märkligt om det inte var så att mina barn och barnbarn träffar på, inte bara svenskar, utan Skelleftebor och faktiskt också från samma del av stan som dem, vart de än går.
För Alfred är det dock inte lika imponerande som att han har sparkat sönder fyra fotbollar inom loppet av lika många dagar och fortfarande har pengar att köpa nya för! Zlatan, som inte behöver köpa sina bollar själv, kan drämma iväg dem i 97 km/tim, utan att tänka sig för och nu kan Affe det också. Så billigt är det att köpa nya där.
- Mormor, när vi kommer hem ska vi spela fotboll och du ska stå i mål!
 
Nej tack. Om jag får välja sätt att dö på, är inte det mitt förstaval.
 
I morron ska jag däremot genomgå en föryngringskur. Jag ska bli tjugo år yngre på drygt en timme. Det ska GunMarie se till och det kan rent av hända att jag är så wild and crazy att jag beställer en förvandling på tjugofem år! Men då skulle det nog, i och för sig, behövas ett kirurgiskt ingrepp som lyfte mina ögonlock ovanför trädgränsen. Sånt gör de inte på Saxonz.
 
Snön håller på att regna bort och vägar, gator och trottoarer är glashala. Brottstatistiken kommer att öka avsevärt. Arm- och benbrott och säkert ett och annat handledsbrott också. Det är ju tur att inte akutmottagningarna behöver få in alla avtalsbrott och äktenskapsbrott också, så överhopade med arbete som de redan redan är.
 
Vad tycker du om folk som fifflar till sig miljarder, förresten? Eller om "folk" som anser sig vara en högre stående ras än människor från andra länder? Eller om typer som misshandlar och stjäl från gamlingar? Eller om varelser som utnyttjar barn på de mest vidriga sätt? Jag vet vad jag tycker. Och jag kunde inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig att jag hade de anlagen. Men det där med "öga för öga, tand för tand" är inte alls så dumt. Om man ser vidden av det. Och det gör jag. Vidsynt som jag är.
 
I juletid. I julefrid. Yours forever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0