Nu ska skallen rensas!

 
Såg på fb att jag för tre år sedan bestämde mig för att skriva en av alla otaliga listor jag brukar skriva. Men den här gången skulle jag inte skriva för att komma ihåg, utan, tvärtom, för att glömma.
En lista på sånt som jag borde kunna rensa ut ur skallen för att få mer plats för det som är nödvändigt.
Eftersom jag glömde skriva upp att jag skulle skriva en lista, har jag naturligtvis glömt bort det tills nu, när jag blev påmind. Så nu sätter jag igång!
 
Sådant som ska städas bort från min hjärna:
1. Registreingsnummer på pappas gamla bilar. AC 36636, AC 47915, AC 22614 och så vidare. Bort!
 
2. Hyperneurokustiska diafragmakontaminationer. Eftersom det inte är det korrekta namnet på hicka, vilket jag trott i en massa år. Bort!
 
3. Tröjnummer på gamla Tre Kronor- och Skellefteå AIK-spelare. De är ju ändå utbytta flera gånger nu. Bort!
 
4. Pythagoras sats. Har jag aldrig haft användning för. Bort!
 
5. En himmelens massa psalmverser. Bort!
 
6. Stenografialfabetet. Det säger sig självt att det ska bort! Konstigt att det ens fastnat där en gång.
 
7. Namnen på mina gossedjur när jag var barn. Sixten, t ex, eldade ju mamma upp i brännugnen. Bort!
 
8. Trafikregler. Följer jag ju ändå inte. Bort!
 
9. Texten till Cosy Corner, en slagdänga för längesen. Jag tänker ändå inte sjunga den på midsommarafton igen. Bort!
 
10. Exmakens personnummer. Vad ska jag med det till? Bort!
 
Sådärja. Nu borde det bli gott om plats för det som verkligen behöver sysselsätta min hjärna. Men EN speciell grej har jag sparat. Om utifall att. Då vet jag svaret på en garanterad miljonfråga. Bara jag nu inte har städat bort alla andra svar på väg till miljonen . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0