I dag är en stor dag för mig

 
 
Den 25 oktober år 2003 förändrades mitt liv för all framtid! Så, i dag är det tolv år sedan.
 
Jag minns lite av skräcken. Hur skulle det bli? Skulle jag vakna den 26 oktober och vara gråhårig och kutryggig?
Skulle jag, över en natt, förvandlas från att ha varit relativt ung och tokig till att bli gammal och ansvarsfull. För så måste det väl bli när man blir - mormor?
 
Nu, tolv år senare, kan jag inse att den enda egentliga förändringen blev att jag blev så oerhört mycket rikare. Och det fortsatte.
I dag är jag både mormor, farmor och relativt ung och tokig. Men gråhårig.
 
Strax ska jag på kalas till Gideon. Han har önskat sig pengar och dubbla knäckflarn. Det ska han få även om jag tycker att det är tråkigt att ge bort pengar. Visst var det mycket roligare med paket innehållande efterlängtade leksaker men men. Han sparar pengar för att kunna köpa delar till en dator som han ska bygga. Va?? Kanske hänger jag inte riktigt med. Kanske är jag inte längre relativt ung. Men lycklig.
 
Gideon, Alfred, Arwen och Mio, om ni bara visste hur mycket ni berikar mitt liv. Jag ser på er och ser era föräldrar. Jag lyssnar på er och hör era föräldrar. Och minns. Och är själaglad över att inte ha uppfostringsansvaret över er! Bara glädjen över att få vara del i era liv och att kunna ta del av det "göttaste", vilket inte är lite det!
 
Om jag hade vetat att det var så här kul med barnbarn, hade jag skaffat er först. ;)
 
Gideon har samma utseende som sin mor. Alfred har samma humor som min far. Arwen har samma leende som sin far. Mio är så lik sin mor och mormor. Men de är alla unika. Och de har alla lika stor plats i mitt hjärta. Även om Giddes födelse innebar den största förändringen. Jag gick från att vara tjej till att bli mormor.
Grattis mej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0