L som i älskar dig

 
Är det över hela världen eller över hela värden tomten färdas?
En dum fråga, tycker du säkert och det med all rätt. Men. Jag har flera gånger den senaste tiden sett världen bli värden i skrift. Ett l kan göra hela skillnaden mellan en man och en hel rymd. Ett litet, pyttelitet, l, äll.
 
 Du förstår säkert vart jag vill komma. Det är det här med stavning och slarv med ord igen.
Många hävdar att det inte är så viktigt, huvudsaken är ju att folk förstår. Jag tillhör inte den gruppen.
 
Skillnaden mellan frisörer är hårfin.
Det är den inte mellan värld och värd.
 
Nog om detta.
Jag har märkt att det går längre och längre tid mellan mina blogginlägg och det har fått mig att fundera och överväga, är jag less? Det kanske räcker med fb och Instagram för att mitt törstande ego ska få sin beskärda del av exponering. Jag lutar åt det.
Den har funnits över sex år nu, saltatochkryddat. Den har till och med bidragit till en bok. Den har egentligen fullgjort sitt uppdrag. Så vi får se. Den håller i alla fall ut hela år 2016.
 
Årsskifte, ja. Tänk, så olika nyårsfirandena blir. Sverige och Syrien. Slott och koja. Gamla och unga. Ensamma och stora sällskap. Skilda världar. Och en och annan skild värd.
 
PS. Årsskifte måste ha två s, med bara ett blir det byte av åror, i stället för år. Det är en himla skillnad det. Se där, vad ett litet s kan ställa till med.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Alltid roligt att läsa om bokstäver i dina Saltat och kryddat. Inte kan du lägga av än Maude!!

Svar: Tack, Karin! Tja, vi får se hur det blir 🙄
Maude Westerman

2016-12-14 @ 18:10:16
Postat av: Chrille

Låt det dröja lite mellan inläggen, det skall kännas lustfyllt. Men att sluta helt vore synd. Alla livstecken från dig sprider värme över vårt (av)långa land.

Svar: Så gulligt sagt (eller skrivet), Chrille! Tack! 😍
Maude Westerman

2016-12-15 @ 20:22:29
Postat av: Yvonne%25252525252525252520S%252525252525252525F6derberg

Jag håller med föregående talare. Du kan ju inte sluta skriva NU. Det tog mej ju bara fem år att börja läsa dina inlägg. Ser ju fram emot varje ny sak Du skriver.

2016-12-19 @ 14:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0