Omgiven av stjärnor av alla de slag

 
Det strålar en stjärna, nej, det strålar hundratals stjärnor! Konstgjorda, av naturen skapade, himmelska och mänskliga. Överallt finns de och gör mig varm och lycklig.
 
Om jag säger att det är minus 17 grader på kvällen och plus två morgonen efter, då skulle man lätt kunna bli lite sur. Om det dessutom börjar regna rätt rejält följande eftermiddag och är flera minusgrader morgonen därpå, skulle det givetvis kunna, förutom halka, ge upphov till irritation och ilska. Men nu är det så att jag har bestämt mig!
Jag tänker se det vackra i alltet.
 
Finns det, frågar du kanske? I dessa tider, i denna värld?
 
Svaret är: Ja!
 
Bara för att det mesta verkar nattsvart när det gäller oss människor och hur vi behandlar varann, får vi inte glömma att öppna ögonen och se på ljusglimtarna. I söndags, till exempel, såg jag flera. Att få gå ut och äta med alla våra barn och barnbarn, se och höra dem skratta och prata med varann, bildade en stjärnhimmel i taket.
 
Att läsa att det har bildats en grupp på fb, för att motverka näthatet, gör att det tänds en hoppets stjärna.
 
Bud Holloway har kommit hem till AIK - en stjärna.
 
Plus- och minusgrader om vartannat bildar isstjärnor på balkongens fönster. Oerhört fantasifulla och vackra.
 
Julstjärnor är jättegiftiga men konstgjorda är också vackra, och de tappar inga blad.
 
Jag har hittat en ny stjärna i Magnus Carlsson, Weeping Willows sångare.
 
Du ser, de finns överallt. Den natten, klar och kall, då himlen inte lyser av en endaste stjärna, då först ger jag upp. Absolut inte förr.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du glömde bort att nämna dig själv en av dem största stjärnorna. Kram y

2016-12-07 @ 05:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0