Tack, Moder Jord!

(null)

Tack för allt du ger oss. Tack för skönhet, för rekreation, för generositet.
Förlåt oss för vår oaktsamhet. Förlåt för egoism, tanklöshet och slöhet.
Hur orkar du med oss? Hur kan du skicka konstfullt smyckade, färgsprakande fjärilar för oss att njuta av när  vi fyller haven med giftig plast som tack?
Vi känner att du kämpar och sliter så att du svettas för att få oss att förstå. Men inga skräckprofetior och hemska miljörapporter har skrämt mig så mycket som fjärilen på min bild. Den som jag har tagit för given varje sommar i hela mitt liv. Tänk om den skulle försvinna för alltid. Och fåglarna. Och sången.

Jag finner inte längre några ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0