Borta!!

(null)

Flera gånger om dagen har jag varit ute och sopat bort nyfallen snö från min vackra installation för att in- och utgående skulle få njuta av istulpaner.
I går fanns den inte kvar!
Men på marken låg en slemmig, färglös massa. Isen hade smält. SMÄLT! I solen. SOLEN!
"Åhå, det ligger luften. Nånting är på gång." Jodu, Ledin, du har så rätt. Nånting är det och jag tror jag vet vad.

Men låt mig berätta om veckan som gått. Åtminstone från och med tisdag, då Annika och jag var utbjudna på mat av Åsa alias "Palle". Men så gott! 

Onsdag hade jag juntan hos mig, vi pratade, skrattade, smågrät och åt. Men så mysigt!

Torsdag inviterade vi kusin med make, paret kallas alltid Oveva för enkelhetens skull. Trots att de är frisksportare, hurtbullar, engagerade, aktiva och allt annat som är vår motsats, trivs vi väldigt bra tillsammans. Men så roligt!

Fredag var vi bjudna till ett par på gångavstånd, tillsammans med ett annat känt par. Från minut ett till dess vi stängde dörren efter oss, flera timmar senare, var det inte tyst en sekund. Så många ämnen som avhandlades, så många expertlösningar som uppfanns, så många hejdlösa skratt och en sån fantastisk förplägnad. Men så festligt!

Lördag. Ja, det är i dag det. Men så återhämtande!
Mycket sport på TV. Varma mackor. En promenad utan minusgrader. Inga krav. En tupplur.
Men så härligt att få vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0