Sur eller glad? Kan inte bestämma mig.

(null)

Det skiljer alltså två kronor. Den ena summan gäller elförbrukning för en månad i den lägenhet vi bor och lever i, dygnet runt. Med allt vad det innebär. Den andra summan avser elabonnemanget för sommarstugan, där vi inte är, än mindre förbrukar någon el. Kallställt, som man säger.

Nu vet jag inte om jag är glad över att det, trots allt, inte kostar mer att bo i en varm lägenhet, ha en spis med ugn som tillagar och bakar, lampor överallt, TV-apparater som visar alla möjliga trevligheter med mera, med en massa mera. 
Eller, ska jag vara skitsur, över att det är två kronor DYRARE att betala för ett abonnemang och en ledning, där inte en enda kilowattnanosekund förbrukas under vintermånaderna?

Det tål att tänka på.

Vilket även en del media har att göra. Tänka. Inte kanske så mycket när det gäller elektricitet som när det gäller humanitet. Nu har exempelvis Aftonbladet drabbats av ruelse, det har du säkert sett. Om det leder till självrannsakan hos vissa "drakar", är det verkligen på tiden. 

Vad är det som säljer lösnummer? Skandaler? Sexövergrepp? Opålitliga politiker? Snösmockor? Kändisskvaller? Antal dödsoffer efter årets influensa? Eller - kan det vara att fru Trump snubblade på gräsmattan?
För inte är det de positiva nyheterna som får rubrikerna, det är då säkert. Det är vad drakarna i alla fall har bestämt sig för. Snaskigt säljer. Och vi hakar på, eller?

Men det var det här då med elräkningarna. Sur eller glad?  Jag misstänker att mitt beslut kan färgas av hur det går på Skellefteå Kraft Arena i morron. I’ll be there. Laddad till tusen. Kilowatt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller tummarna för dej ikväll. Och AIK.

2018-03-23 @ 17:25:49
Postat av: Yvonne Söderberg

Jag är inte anonym som det står här ovanför.

2018-03-23 @ 17:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0