Jag blundar och drömmer

(null)

Men nej, jag är vaken! Det är sant. Jag är i Spanien! Det trodde jag aldrig.
Det började ju med att vårt flyg till Arlanda ställdes in. Då bokade vi ett morgonplan med SAS. Efter det tvingades just ett SAS morgonplan att stanna kvar på Falmark då en bagagetruck hade varit lite oförsiktig och touchat planet och så får man inte göra. Då måste ett ersättningsplan från Stockholm rekvireras med, som alla förstår, kraftiga förseningar som följd. Nu gällde detta givetvis inte vårt plan eftersom vi skulle flyga flera månader senare men nu blev jag ju varse att den möjligheten också fanns till att vi inte skulle komma iväg på semester.

När dagen grydde och vi skulle iväg, lät en mycket trött röst, som tillhörde vår flygkapten, oss få veta att vädret var strålande och att han skulle köra in lite tid på resan ner till Arlanda. Sånt där tror jag inte på. Det finns ju fåglar i luften. Dom kan man alltid krocka med. Bara som exempel.
Döm om min förvåning när vi, strax efter det att vi lyft, landade och faktiskt var i Stockholm. Tjugo minuter tidigare än vad tidtabellen sagt. Honom vill jag alltid flyga med.
Vi hittade syster och svåger och ett plan till Alicante. Det var liksom allt vi behövde. Fyra timmar senare var vi i Spanien! Och här ska vi vara läääänge. Så fantastiskt.
Bad, korsord, god mat och dryck, poker, utsikt och en luftvärme som smeker huden. Inte steker, det passar vi oss för.
I går var vi på en kilometerlång marknad där så gott som allt fanns att köpa. Vi köpte apelsiner. Jättegoda visserligen men nog hade jag väl hoppats på en läcker liten väska i alla fall.
Besvikelsen över den nya väskan som inte blev, försvann när vi kom "hem" och bestämde oss för ett dopp i poolen. Jag stannade där. Viktlös, bekymmerslös, väsklös.  Ibland är det bara för underbart att vara jag.

Kommentarer
Postat av: ing-marie

Så underbart det låter, njut o fortsätt,
varit på underbara blåsorkesterkonserter
och slutade ned att jag frös ihjäl,nästan,
så jag fick gå hem o värma upp kroppen.
kram

2018-09-15 @ 14:30:19
Postat av: ing-Marie

Det är sommaråterkomst här idag tralala

2018-09-18 @ 14:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0